Az reklama çok reyting
Yeni reklam düzenlemesi dengeleri alt üst etti.
Medya Takip Merkezi (MTM), 11-17 Nisan haftasında hem reyting hem de en çok reklam alan yapımlar listesinde en üst sırada yer bulan yerli dizileri mercek altına aldı.
Araştırmada, televizyon kanallarının en değerli yayın dilimi olan Prime Time?da ekrana gelen dizilerin hem reklamveren hem de izleyici tarafından ne kadar tercih edildiği incelendi.
Geçtiğimiz hafta reklamveren tarafından en çok tercih edilen diziler arasında Deniz Yıldızı (5 bölüm), Karadağlar (2 bölüm), Çocuklar Duymasın (2 bölüm), Muhteşem Yüzyıl (1 bölüm), Adını Feriha Koydum (1 bölüm), Lale Devri (1 bölüm), Derin Sular (4 bölüm), Akasya Durağı (1 bölüm), Fatmagül?ün Suçu Ne? (1 bölüm) ve Geniş Aile (1 bölüm) yer aldı.
Reyting rekorları kıran Öyle Bir Geçer Zaman ki?dizisinin listede olmaması ise herkesi şaşırttı. Öyle Bir Geçer Zaman ki dizisinin listedeki dizilerden reklam süresinin az, ancak reklam fiyatlarının da yüksek olabileceği belirtildi.
BİR SAATTE EN FAZLA 12 DAKİKA REKLAM
Öte yandan Mehmet Akbay'ın sunduğu Gezegen programına konuk olan RTÜK Başkanı Davut Dursun, yeni RTÜK yasasına ilişkin açıklamalarda bulundu. Dursun uzun süredir izleyicilerin şikayetlerinin başlıca sebebi olan reklam süreleriyle ilgili yeni düzenlemelere gidildiğini belirtti.
RTÜK Başkanı Davut Dursun, "Avrupa Konseyi?nin televizyon sözleşmesinde reklamlar yayının yüzde 20sini geçemez deniyor. Yeni yasada reklamlar programın yüzde 20'sini geçemeyecek. Reklam konusundaki karmaşanın düzeltilmesini istiyoruz. Bir saatlik programda 12 dakikanın üzerinde reklama yer verilmeyecek" diye konuştu.
İZLEYİCİ YENİ DÜZENLEMEDEN MEMNUN
RTÜK Başkanı Davut Dursun yeni yasa hakkında şunları söyledi: "12 dakikanın nasıl yerleştirileceği yayıncıların bileceği iş. Eskiden 20 dakikalık yayından sonra reklam konuyordu. Sinema filmlerinde ilk reklam 45 dakika sonrasında ikinci reklam 30 dakika sonraydı. Şimdi, 30 dakika bitmeden reklama girilemeyecek. İkinci reklam da 30 dakika sonrasında yayınlanabilecek. Diziler normal program olduğundan 30 dakika süresi yok. Bir saatlik bölümü içinde reklamlar dörde bölünebilir, 3 dakika 3 dakika verilebilir, kimisi isterse ikiye bölebilir bu 12 dakikayı. Bunu yayıncı isteğine göre yapar. 12 dakikayı nasıl kullanacağını kendi belirleyecek. İzleyicilerin bir kısmı reklam sürelerinin 2-3 dakikaya inmesinden memnun oldu