Schumacher geri döner mi? Belki. F1 i bıraktıktan sonra motosiklet yarışlarına katılması, Massa'nın yokluğunda hazırlanmaya çalışması yarışma isteğini kaybetmediğinin bir göstergesi ama iş o kadarla kalmıyor. Schumacher F1 i vaktinden önce bıraktı. Son yılında üst üste gelen hataları (Monaco, İstanbul, İnterlagos) ve Alonso'ya kaptırılan 2 şampiyonluk, efsanenin kariyerinin hiç olmadığı kadar sorgulanmasına sebep oldu. Bizim Bülent, Arif, Ergün, Hasan'a yapılanlar gibi kelime olarak kullanılmadan "artık bırakması gerektiği" hissettirildi.
Değişen kurallarla birlikte Schumacher gibi bir efsanenin kaybı çok şey kaybettirdi F1 e. Schumacher'in dönmesi kan kaybeden F1 i tekrar canlandırabilir. İspanyol, İtalyan, Brezilya (ve diğer ülkelerin nerdeyse %60 ı) Ferrari; Almanlar, Mercedes; İngilizler, Mclaren gibi taraftara yönelik takımların oluşması bu yıl biraz daha ilgiyi arttıracak.
Mercedes'in Schumacher'i istemesi, yeni adım attığı bu dalda sponsorlar ve prestij kazancı için çok yerinde bir strateji. Yalnız Schumacher'i ikna edemezlerde Heidfeld gibi bir isme kalırlarsa işte bu onları sıkıntıya sokabilir. Heidfeld kötü pilot değil ama ortalığı Schumacher'e alıştırıp, Heidfeld'e kalmak amiyane tabirle attan inip eşeğe binmek gibi. Heidfeld F1 in en istikrarlı pilotu, tam bir takım sürücüsü, baştan beri Heidfeld ismi ön planda olup sürpriz olarak şumi yi açıklasalardı çok daha yerinde bir hamle olurdu. Alman takımı oluşturmaya çalışan Mercedes için şumi olmazsa olabilecek en iyi seçimin Heidfeld'in olduğu su geçirmez bir gerçek.
Yalnız Mercedes, Schumacher için doğru seçim mi? İşte bu tartışılır. Geçen yıl, kararlardaki açıklıkları çok iyi değerlendirerek maça bir kaç 0 önde başlayan Brawn, rakiplerin ilerlemesiyle Force İndia ile aynı hale geldi hemen hemen. Şimdi depoların kalkması ve ön tekerlerin daralması vb. kuralların önceden kesin maddelerle belirlenmesiyle bütün takımlar aynı şekilde başlayacak. Mercedes buna ne kadar hazır işte o belli değil.
Gönül ister ki, Schumacher geri dönsün. Massa, Alonso, Lewis, Weber, Vettel gibi isimlerle Schumacher'i de müthiş yarışlar çıkarırken izleyelim.
Ama işler yolunda gitmezse, efsane hayatının en büyük hatasını yapacak bu da ayrı bir gerçek. Bu riski alabilecek mi göreceğiz. Bild gazetesi haberi kesinleştirdi bu arada seneye pistlerde diyerek.
Konu dışı bir düşüncemi de belirteyim. Kobayshi gibi bir pilotun bu sene takım bulamaması çok sürpriz olur. Liuzzi, Fisichella gibi tecrübeli isimlerin, Algersuari gibi, Grosjean gibi test yapmadan ilkkez yarışan pilotlar arasında açık ara önde. İlk yarışında şampiyona pisti dar eden, inanılmaz savunma ve ataklar yapan bu pilotun F1 de kesinlikle olması lazım. Japon'ların F1 de olması şart aslında. Sato ve Kobayashi gibi durumu ne olursa olsun gözü kara pilotlar heyecan için şart. Sato, "atak yoksa heyecan yok" isimli tişörtlerle dolaşıyor. Adamın içine işlemiş.
Bugüne kadar F1 de yarışmış 271 pilota yapılan ankete en iyi sürücü seçildi. İlk 10:
1. Ayrton Senna
2. Michael Schumacher
3. Juan Manuel Fangio
4. Alain Prost
5. Jim Clark
6. Sir Jackie Stewart
7. Niki Lauda
8. Sir Stirling Moss
9. Fernando Alonso
10. Gilles Villeneuve