Formula 1 2011

Formula 1'de 2011 Sezonunun Şampiyonu Kim Olur?


  • Kullanılan toplam oy
    22
İstanbul Park'takiyarış saat 15:00'da başlayacak ve TRT3'ten naklen yayınlanacak..

Startta ilk 10 sıra şu şekilde :

1)Vettel
2)Webber
3)Rosberg
4)Hamilton
5)Alonso
6)Button
7)Petrov
8)M.Schumacher
9)Heidfeld
10)Massa
 
F1,F1 olalı bu kadar geçişin yaşandığı bir sezon yaşamamıştır.Süper yarışlar oluyor.
Şu anda devam eden Istanbul Park GP de çok iyi gidiyor.İnşallah anlaşma olur.
 
Istanbul Park'ı Vettel kazandı.Webber ikinci,Alonso üçüncü,Hamilton dördüncü,Rosberg beşinci,Button altıncı oldu.İstanbul Park'ı üç kere kazanan Massa ise 11.sırada kaldı.

 
Forumda ilgisi olan yok galiba :) gittik gördük geldik. Kazasız yarış mı olur dedirten bir yarış oldu. red bull dubleyi kaptı. Schuminin arabası saç baş yoldurdu.
 
Raikonen bıraktıktan sonra zevki kalmadı benim için Formula 1'in zaten yarışlarda vettel , webber arada da hamilton üçlüsü arasında geçiyor eskisi gibi zevk vermiyor f1.
 
İspanya'nın Barcelona kentinde yapılan yarışı Sebastian Vettel kazandı.
Yine bol geçişli,bol ataklı bir yarış izledik..Yarışın orta bölümünden sonra Vettel-Hamilton ikilisi arkadakilerden koptu ama yarışın orta kısmında Alonso-Webber çekişmesi yaşandı..Hatta o çekişme yaşanırken J.Button arkadan gelip 20 saniyelik farkı eritti ve bu iki pilotu da geçti..Tabi Alonso sonra lastiklerden dolayı sanırım problem yaşadı ve Webber'den de koptu,yarış bittiğinde aralarında 40 saniye civarı fark olmuştu..Massa yarışta öndekilere tutunamadı ve Heidfeld ve Perez'e üst üste geçildi aynı turda,daha sonra da pist dışına çıkıp yarış dışı kaldı son bölümde..Hamilton son 15 tur Vettel'in arkasına yapıştı ama bir türlü geçemedi..Vettel de iyi korudu kendisini..
Sonuç olarak her geçen yarış daha da heyecanlı oluyor Vettel'in sürekli kazanması dışında :) Ama bugün onları da geçilme korkusu basmış olacak ki hiçbirinin eli ayağı yerinde durmadı..Haklarını yememek gerek tabi,büyük saygı hakediyolar son 2-3 yılda gösterdikleri performans ile..

Bir sonraki yarış haftaya Monaco'da yapılacak..Arabaların her sene tren gibi dizildiği Monaco'daki yarışı merakla bekliyor olacaktır insanlar..

1)S.Vettel
2)L.Hamilton
3)J.Button
4)M.Webber
5)F.Alonso
6)M.Schumacher
7)N.Rosberg
8)N.Heidfeld
9)S.Perez
10)Kobayashi
 
Bu sezondan keyif almamak mümkün değil ama tat kaçıran bir durum var: Sıralama Turları

Geçen sezonlarda -özellikle son bölümünde- müthiş sıralama turları mücadesi izlerdik. Süre bittikten sonra arka arkaya gelen pol pozisyonu dereceleri müthiş bir heyecan yaşatırdı ama bu lastikler yarışa heyecan katarken sıralamayı öldürdü.

Red Bull'lar hızları sayesinde tek bir tur atıp polü alıyor, sonra da garajdan 3. sırayı kim alacak diye keyifle izliyorlar.
Bu işe bir an önce bir çözüm bulmaları gerekiyor, gerçi sezon arasında kuralların -difüzör destekli egsozların- değişmesi ihtimali var, bu yarışta değişecekti ama takımların sert çıkması Kanada GP'ye erteledi kararı.

Eğer bu kural çıkarsa, Red Bull ve Lotus Renault çok büyük, -onlar kadar olmasa da- Mclaren'in etkilenme olasılığı çok fazla. Bu iki sistemi kullanan takımlara en çabuk McLaren uyum sağlamıştı ama değişiklikten sonra neler olacak göreceğiz. Şu da bir gerçek ki değişikliklere en çabuk uyum sağlayan ve güncellemeleri en çabuk uyarlayıp gelişen takım McLaren.

Lastik kullanma konusu da ayrı bir dert. Aynı lastiği kullanan iki pilot arasında bile dağlar kadar fark var. Alonso ve Massa, Hamilton ve Button, Vettel-Weber arasında aynı lastikte bu kadar fark inanılır gibi değil. Button 10 turluk lastikle 27 tur giderken Hamilton aynı sürede 2 pit stop yapıyor. Alonso 2. çizgiye yerleşirken Massa ilk 10'a zor giriyor. Vettel başka dünyalarda zaten.

Lastikleri en iyi kullanan araçlar ise ilginç bir şekilde pistin en hızlı aracı Sauber. Diğerleri 3 pit stop yaparken onlar tek pitle yarış bitirebiliyorlar.

Son söz, -Serhan Acar'ın dediği gibi- "Red Bull araçları Allah'tan en hızlı araçlar değil." Yoksa yarışları izlemez, şampiyon belli 2. kim dedikoduları yapardık. Red Bull'lar her pistte HRT, Lotus ve Virgin'den sonra en yavaş araç ama her yarışta da polde onlar var.

Garip şey şu Formula 1, her bir durum insanı çok şaşırtıyor. Formula 1'de ilk duyduğumda inanamadığım ilk bilgi, tekerlerin saniye de 50 tur dönmesiydi, şaşırmayana şaşırmak lazım :)
 
2 kere Güvenlik Aracı'nın girdiği,kırmızı bayrakların sallandığı,kazaların yaşandığı olaylı Monaco GP'yi Sebastian Vettel kazandı.
Tabiri caizse Vettel'in kucağına düştü bu galibiyet.Sen git son 55 turu pit stop yapmadan devam et,tam Button kazanır diye beklerken Massa'nın bariyerlere vurup giren güvenlik aracının girmesi,son 6 tur kala baskıyı yedi geçilecek artık derken kalkan kırmızı bayrak ve sonrasında yenilenen lastiklerle son 6 turu training modunda gitmek.Tuhaf yarış oldu kısaca.
Vettel son iki yarıştır şansının büyük yardımıyla kazanmaya devam ediyor.İyi bir aracın yanına bu şanslı galibiyetlerin de eklenmesiyle her geçen gün farkı açmaya başlıyor..
 
Bugün öğrendiğim kararıyla (yukarıda da yazılmış) rezalet işler olmuş. Ve şans her zaman olduğu gibi bize somurtmuş.
Ayrıca zorunlu değişiklikler hariç Fia'nın yaptığı mantığı olmayan değişiklikleri anlayamıyorum arkadaş. Yani artık aracı geliştirmek değil yeniliklere uyum sağlamak başarıyı getiren şey oldu. Ve evet soğudum artık formuladan. Gecenin köründe Melbourne Gp için(ki o zamanlar takvim belliydi ve ilk yarış buydu hep) yatağından kalkan adam şimdi görünce bile kanalı değiştiriyor.
Şimdi bana McLaren kötü diye bunları anlatma şimdi demeyin. Ben bu işten az buçuk çakmaya başladığım dönemlerde öndeki 2 kırmızı ve others vardı. Yani iyiysek 3. olup kürsüye çıkardık. Defalarca Schumi'nin lastiği patlasın diye dua ettiğimi bilirim. Öyle bağlayıcı bi zevki vardı. Şimdi bi açıyorum tvyi ve spiker sayıyo şanzımanın osunun busunun kafasının gözü bu kurala uymalıymış ama uymuyormuş ve red bull bunu iyi yapıyormuş. Yok lastiklere dikkat etmek gerekirmiş . Yahu F1 diyince insanların yarısının aklına pitte değiştirilen lastikler geliyor ama sen bunu azaltmak için ıkınıyorsun FIA aklın alıyor mu bunu ? Listeler zaten tam saçma. Eskiden bi program vardı ve herkes bilirdi hangi yarış nerede diye. Şimdi bakıyorum ne program var ne takvim. O pist takvimden çıkıyor bu giriyo filan. Bu nedir arkadaş izleyeceğim alt tarafı 2 saatlik bir yarış ama maşallah herşeyi sorunlu. Eskiden hızlı ve dayanıklı olan kazanırdı yarışları. Yetenek de extra işlere imkan katardı. Buna da takım stratejin eklenince yerin belli olurdu. Sıralama turlarında ise lastikleri ısıtmak , doğru zamanda tura çıkman gibi etkenler vardı. Ve sürekli rekabet vardı. Şimdi yok lastikler yancak , yok direksiyon bozulcak , yok kanadıma kuş sıkışcak. Bu nedir arkadaş koskoca F1 takımına lastik hesabı yaptırıyorsun. Önce michelin kaçtı ve bu sene de Bridgestone kaçmış. İsabet olmuş çünkü FIA denen mekanizma hakikaten izleyiciyi , takımları , malzeme tedarikçilerini kaçırtmak için ellerinden geleni yapıyor. Artık izlemiyorum ve açıkçası umrumda değil. Kers'i de , sürekli değişen kuralları da , tasarruf edilen lastikleri de Fianın olsun ben izlemicem artık. Bilen birisi bu organizasyonda lastiklerin , düzenin , plan programın filan bu organizatörlere niye bu kadar battığını açıklarsa sevinirim.
 
Kırmızı bayraklar yanana kadar 25.turdu sanırım,izledim ama sonra epey uzun bir süre sonra yarış devam etmiş anlaşılan.
Okuduğuma göre,son turda Vettel'in hatasını değerlendirip Button kazanmış.Güzel haber..
Hamilton'ın birkaç yarıştır kazalarıyla dolu bir grand prix geçiriyoruz,bugün de önce Webber ile temas yaşadı,daha sonra da takım arkadaşı Button ile çarpıştı.
Monaco'da da Alguersuari ve Massa ile kazaya karıştı.
Geçmişte Kimi olsun,bu zamanlarda ise Hamilton olsun,aracı agresif kullanan pilotları severim ama bu sürüş stili her zaman yararlı olmuyor,daha dikkatli olması gerek.
Diğer yandan bıkmıştım artık Vettel'in kazanmasından.Adam,"artık bu yarış kazanamaz." denilen bir yarışta bile çıkıp şans mans yardımıyla da olsa sürekli kazanıyordu,zaten araba iyi bide şans kapıyı çalınca fark baya açılmıştı.
Biraz rekabet gelmeli,o açıdan da güzel oldu Button'un galibiyeti.
Ve tabiki bu pist McLaren'in favorilerindendi,gelenek bozulmadı..
Geçen sene Webber-Vettel kazasından sonra takım içi dengeler çok bozulmuştu,neredeyse son yarışta şampiyonluk gidiyordu,bakalım McLaren'lerde neler olacak diyeceğim ama İngilizler'de bu olay kapatılır,gerçi o kazada da Hamilton geçmeye çalışırken Button savunmasını yaparken aracı bariyerlere doğru sürünce temas oldu,geçen yıl RedBull'larınki daha enfesti su dökemez. : ))
Bu arada sonuç listesine baktım da,Ferrari pilotları için kötü bir haftasonu olmuş.
Massa 6.olurken Alonso yarış dışı kalmış..
Bu hafta çok rekabetçiydiler gerek antrenman turlarında,gerek sıralamalarda,yarışı kazanacakları bekleniyordu ama hava şartları onları da vurmuş anlaşılan.
 
Kan gövdeyi götürdü. KEsinlikle seçimden daha heyecan vericiydi :)
 
Her tarafta seçin sonuçları, yorumları var. Yarış arası da uzadıkça uzadı. Ama inanılmaz yarış oldu. Vettel kazanacakken, yada son turda geçilse bile bu Button'ın daha iyi bir ivme ile gelmesinden olacakken, basit bir hata yaptı ve birinciliği verdi.

Ama en zararlı çıkanlar denildiği gibi Ferrari'ler oldu. Antrenman falan en iyi göründükleri yarıştı, ama hava şartları onları vurdu.
 
...
hava şartları onları da vurmuş anlaşılan.

Taner, Button vurdu desek daha doğru olur. :) Başından sonuna -2 saatlik ara da dahil- izledim.

Hamilton'un ortalığı karıştıracağı ilk virajdan belliydi zaten, Weber'le başlangıcı yaptı. Sonra İstanbul Park'taki gibi Button'la didişmeye başladılar ama Button bu kez kıyak yapmadı Hamilton'a, o da "kontrolsüz güç, güç değildir" sözünü tastiklercesine yarış dışı kaldı.

Button ve Alonso'nun stratejileri aynıydı hatalarına kadar. 2 si de aynı turda pite girdi aynı lastikleri taktı. Yağmur artınca aynı turda tekrar pite girdiler aynı lastikleri gene taktılar, aynı sırada çıktılar. Önlerindeki Rosberg'i Button sağdan, Alonso soldan geçmeye kalktı aynı anda, viraj girişi 3 araç vardı nerdeyse. (Böyle bir olay 2000 Belçika GP'sinde Schumacher ve Hakkinen arasında olmuştu. Ama onların yol düz olduğundan bir kaza olmadı. http://www.youtube.com/watch?v=dKRN5lx7MOI) Button, Alonso'nun arka tekere bindirince Alonso kerblerin üzerinde kaldı. Tekerler yere değmediğinden araç hareket etmedi. Motor da kapanınca yarış bitti.

Massa'da da bir talihsizliktir gidiyor, Kobayashi'yi bir geçemedi gitti. (Bu arada azami hız olarak, Sauber'lerin Force İndia ile beraber en hızlı araç olduğunu unutmayalım.) Sonrasında spin atıp ön kanat kırılınca hayaller de yıkıldı.

Vettel'in ne kadar iyi bir pilot olduğunu gördük (!) Öyle altındaki arabanın hızıyla basıp gitme olmuyormuş demek ki. Baskı altında daha hiç bir pilot kabiliyeti göstermedi. Geçen sene arkadan başladığı yarışlarda yaptığı hataları da gözünüzün önüne getirin.

Button, iyi bir ders verdi. Aslında ilk dersi Monaco'da Alonso ve Button ikilisinden alacaktı ama güvenlik aracı sayesinde bu haftaya kadar geldi.

Britanya GP'sini sabırsızlıkla bekliyorum. Difüzör destekli egzosların yasaklanacağı yarışlar başlıyor artık. Red Bull ve Lotus Renault'tan büyük bir düşüş bekliyorum. L.Renault düşer belki de Newey bir çıkış yolu bulmuştur gene.

Son sözler de Kubica ile ilgili. Rehabilitasyon süreci devam ediyor. Bunlar da son görüntüleri:







Bazı kesimlerin bu yıl son yarışlarda direksiyona geçebilir dediklerine inanmıştım ama kolunun durumunu görünce ben yarışacağından bile şüpheliyim. O kolun eski reflekslerini kazanması 1 yıldan çok daha fazla sürer. Kaldı ki, sorun tamamen giderilse bile hiç bir zaman eskisi gibi olamaz.

İşi çok zor, Allah yardımcısı olsun...
 
Vettel,Valencia'yı da kazandı...

McLaren ve Ferrari'ye selamlar.Webber kazması bile zirveye oynuyorsa artık,oturup ağlasınlar...
 
Vettel geçtiğimiz haftalarda şampiyonluğunu ilan etti.Araç olarak bariz fark yarattılar bu sezon.Webber bile tepeye oynuyor ne diyeyim..

Bu haftasonu yarış Hindistan GP'de ilk kez olacak.Pist geçişlere elverişli olması için birçok sanal simülasyon testlerinden geçmiş.Yapı itibariyle İstanbul GP'yi andırıyor.
 

Üst