Aksiyon, Macera, Bilim-Kurgu, Fantastik, Polisiye, Komedi, Gizem, Western, Tarihi, Suç, Savaş türlerinde çok fazla yabancı dizi izledim. İzlemek isteyenlere yararlı olur diye düşüncelerimi kısa kısa paylaşmak istiyorum.
Değerlendirdiğim kriterler mantık hataları, senaryonun akıcılığı, oyunculuk performansları, karakter profilleri, karakterlerin tutarlılığı, karakter-cast uyumu, aksiyon sahnelerinin gerçekçiliği, efektlerin gerçekçiliği ve etkileyiciliği, mekanların etkileyiciliği, kadro genişliği, tempo.
İmdb puanlarıyla paralel gibi gözüksede, bazılarında büyük farklılık vardır. Tamamen kendi fikirlerim. Dizilerin detaylarıyla ilgili sorularıda yardımcı olmaya çalışırım.
İsim - Beğenim - Tür - İyi Yönler - Kötü Yönler - Not şeklinde yazacağım.
AKLIMA GELDİKÇE EKLENEREK VE DÜZELTİLEREK DEVAM EDECEK........
EN İYİ DİZİLER :
The Wire - 10.0 - Dram, Polisiye - geniş kadro, muhteşem ötesi oyunculuk, etkileyici karekterler - Yapılmış en iyi dizidir. Daha iyisinin yapılacağınıda sanmıyorum. Esaretin Bedeli'nin dizilerdeki karşılığıdır. Diziyi izlemiyorsun. Resmen Baltimore'da zenci oluyorsun. Diziyi izleyeli çok oldu ama Baltimore'a gitsem yabancılık çekmem. 3-5 senemi orda geçirmiş gibiyim.
Game Of Thrones - 10.0 - Fantastik, Tarihi, Savaş - fantastik öğeler, geniş kadro, gerçekci senaryo, etkileyici karekterler
Battlestar Galactica - 10.0 - Bilim-Kurgu - geniş kadro, iyi oyunculuk, etkileyici karekterler, gerçekçi efektler - bilim-kurgu sever olarak yapılmış en gerçekçi ve heyecanlı yapımdı. birde kıl kadın başkan olmasaydı ah.
Sherlock - 10.0 - Polisiye (İngiliz) - muhteşem oyunculuk, etkileyici karekter, şaşırtıcı senaryo - kesinlikle en iyi şarlok karekteri, müthiş dizi. bölümler uzun ama senede üç bölüm çok az. otuz bölüm olsun her gün izle.
The Big Bang Theory - 9.5 - Komedi - etkileyici karekterler, özgün senaryo - bu dizinin herşeyi shelton. karekterleri çoğaltıp, sahneleri dağıtınca iyi olmuyor. düşüş var.
Homeland - 9.0 - Aksiyon, Polisiye, Ajan - şaşırtıcı senaryo, gerçekçi senaryo, muhteşem oyunculuk, etkileyici karekterler - dizi bu sezon istanbul'da geçecek, cia ülkemiz için algı çalışmasına başlayacak gibi.
Dexter - 9.0 - Aksiyon, Polisiye - etkileyici karekterler, iyi oyunculuklar - adamım dexter, kötüyü cezalandırmanın tarifsiz mutluluğu ve iç huzuru. 3. sezon sonunda bir hafta küfredeceksiniz ama yine izlemeye devam edeceksiniz.
Battlestar Galactica: Blood & Chrome - 9.0 - Bilim-Kurgu - gerçekçi efektler - gerçekçi senaryo, gerçekçi sahneler
The Newsroom - 9.0 - Dram - mükemmel oyunculuklar - sıkıcı rutin
The X Files - 9.0 - Gizem, Fantastik - etkileyici karekterler, fantastik öğeler - eski yapım
Star Trek - 9.0 - Bilim-Kurgu - etkileyici karekterler, fantastik öğeler - eski yapım, kötü efektler
Moonlighting - 9.5 - Komedi, Dram, Gizem, Romantik -
The Cosby Show - 9.5 - Komedi, Aile
Married with Children - 9.5 - Komedi, Aile
Mission: Impossible - 9.5 - Aksiyon, Macera, Suç -
Yes Minister - Komedi
İYİ DİZİLER :
Da Vinci's Demons - 8.5 - Tarihi, Fantastik - osmanlıların tükçe konuşmaları çok komik
Elementary - 8.5 - Polisiye - mükemmel oyunculuk, etkileyici karekterler, gerçekçi senaryo - dar kadro
Longmire - 8.5 - Polisiye, Western - iyi oyunculuk, etkileyici karekterler, gerçekçi senaryo - dar kadro
Prison Break - 8.5 - Aksiyon, Suç - özgün konu, geniş kadro, akıcı senaryo - sınırlı oyunculuk
Mentalist - 8.3 - Polisiye, Komedi - etkileyici karekterler - dar kadro
Vikings - 8.5 - Tarihi - iyi oyunculuk, etkileyici karekterler, gerçekçi senaryo, gerçekçi sahneler - aslında çok iyi dizi. benim için fazla dramatik.
Breaking Bad - Suç -
Justified - 8.2 - Polisiye, Western, Suç - etkileyici karekterler, iyi oyunculuk, gerçekçi sahneler
12 Monkeys - 8.0 - Bilim-Kurgu -
Case Histories - 8.0 - Polisiye, Dram -
Agent Carter - 8.0 -
Endeavour - 8.0 - Polisiye, Dram -
Marco Polo - 8.0 - Tarihi, Savaş -
Gotham - 8.0 - Fantastik, Bilim-Kurgu -
Outlander - 8.0 - Fantastik, Tarihi -
The Flash - 8.0 - Fantastik, Aksiyon - gerçekçi sahneler,
The Killing - Polisiye, Psikolojik - etkileyici karekterler, iyi oyunculuk, gerçekçi sahneler - yavaş tempo - aslında çok iyi dizi ancak tempodan sıkılabilirsiniz.
The Shield - Polisiye - etkileyici karekterler, iyi oyunculuk, gerçekçi sahneler - hızlı tempo - aslında iyi dizi, birde arkadan atlı kovalar gibi çekmeselermiş daha iyi olumuş.
True Detective - Polisiye, Psikolojik - etkileyici karekterler, iyi oyunculuk - yavaş tempo - buda iyi dizi ancak tempodan sıkılabilirsiniz.
Heroes - 8.0 - Fantastik, Dram, Bilim-Kurgu, Gerilim - geniş kadro, akıcı senaryo - sınırlı oyunculuk
Lost - 8.5 - Fantastik, Macera, Aksiyon -
Caprica - 8.0 - Bilim-Kurgu - iyi oyunculuk, gerçekçi sahneler, kısa süreli - yavaş tempo - mükemmel dizi olacaktı çok yavaş aldılar, ömrü kısa oldu
House M.D. - 8.0 - iyi oyunculuk, gerçekçi senaryo, etkileyici karekterler - sıkıcı rutin -
Forever - 8.0 - Bilim-Kurgu, Polisiye -
Person of Interest - 8.5 - Suç, Aksiyon - iyi senaryo, gerçekçi sahneler (biraz abartma olsada) - buda başlangıcının üstüne koydu. bu sezon iyi olacak tahminim.
The Blacklist - 8.5 - Aksiyon, Polisiye, Suç - dizinin kalitesi giderek yükseldi. bu sezon çok iyi geçecek tahminim.
Marvels Agents of S.H.I.E.L.D. - 8.5 - Bilim-Kurgu, Fantastik - çok iyi senaryo, gerçekçi sahneler, fantastik ögeler - buda başlangıcının üstüne çok koydu. bu sezon iyi olacak tahminim.
Nikita - 8.0 - Aksiyon, Suç - gerçekçi sahneler, özgün konu, iyi senaryo - aksiyon özneli filmlerde genelde saçmalıyorlar. bu öyle değil. iyi.
The Last Ship - 7.5 - Bilim-Kurgu, Aksiyon - yarı-özgün konu, gerçekçi sahneler - dizi fena başlamadı. biraz abd küstahlığı var ama çekilir. iyi olacak gibi demiştim. ama gereksiz pozlar, kahramanlaştırmalar başladı.
Continuum - 8.0 - Aksiyon, Bilim-Kurgu, Gerilim - özgün konu,
NCIS - 8.0 - Polisiye, Suç. Dram - iyi oyunculuklar, etkileyici karekterler - biraz heyecanı az ama saçma sapan işler yok. iyi dizi.
Dominion - 8.0 - Fantastik, Aksiyon - melekler, insanlar kapışıyor. fantastik dizilerde kaliteyi tutturmak zor oluyor. ama buda çok iyi başladı. iyi gidecek gibi duruyor.
Crossbones - 8.0 - Tarihi, Aksiyon, Savaş - yelkenliler, deniz, korsan. iyi başladı, iyi gidecek gibi gözüküyor.
The Event - 8.0 - kısa süreli - bu dizinin konuyu unuttum. ancak hatırladığım çok beğenmiş ve bitirilmesine şaşırmıştım.
Breaking In -8.0 - Komedi - etkileyici karekterler, özgün senaryo - buda iyi diziydi, çok enteresan absürtlükler vardı, bitirmeleri tuhaf oldu.
Last Resort - 8.0 - Aksiyon, Dram, Gizem, Gerilim -
Atlantis - 8.0 - Komedi, Absürd, Fantastik, Tarihi -
Human Target - 7.7 - Aksiyon, Macera, Suç -
24 - 8.0 - Polisiye - iyi oyunculuk, enteresan yönetmenlik - yavaş tempo - aslında iyi dizi belli ama ben tahammül edemedim. gerçek ile dizideki saat birebir aynı olunca.
White Collar - 7.7 - Polisiye - iyi oyunculuk, etkileyici karekterler - dar kadro - gördüğüm polisiye işinde cinayet yerine sanat hırsızlığıyla uğraşmak biraz heyecansız kalıyor. yinede fena değil.
Resurrication - 7.5 - Bilim-Kurgu, Fantastik -
Supernatural - 7.5 - Fantastik, Aksiyon -
Bones - 8.0 - Polisiye, Suç - iyi oyunculuk, etkileyici karekterler - sıkıcı rutin - dedektiflik dizilerinde aksiyon olmayınca pek heyecan olmuyor. buda öyle. ama saçmalık yoktur. iyidir.
Hannibal - 8.0 - Suç, Psikoloji, Gerilim - etkileyici karekterler, çok iyi oyunculuk - dar kadro - hannibal karekteri için muhteşem seçim olmuş. iyi dizi.
Fringe - Bilim-Kurgu, Aksiyon, Gizem
Suits -
Helix - 8.0 - Bilim-Kurgu, Gerilim - gerilim severler için iyi dizi, benim için fazla stresli
Black Mirror - Komedi, Dram, Bilim-Kurgu, Gerilim -
Star Trek: The Next Generation
Orange Is the New Black - 7.8 - Dram - etkileyici karekterler, geniş kadro, iyi yönetmenlik - iyi dizi. izlenir.
The Golden Girls - Komedi, Dram
MacGyver - Aksiyon, Macera, Suç
ALF - Komedi, Dram, Aile, Bilim-Kurgu
V (Eski Versiyon) -
The White Shadow - Dram, Spor
Mr. Sloan - 8.0 - Komedi (İngiliz) - iyi oyunculuklar, etkileyici karkterler - çok iyi dizi, izlenir
ORTA -İYİ DİZİLER :
The A-Team - Aksiyon, Macera, Suç
Miami Vice - Aksiyon, Suç, Dram, Gerilim -
Magnum, P.I. - Aksiyon, Macera, Suç
Almost Human - Aksiyon, Suç, Dram, Bilim-Kurgu -
Chuck -7.5 - Komedi, Aksiyon, Absürd - etkileyici karekterler, - ana karekter değilde marketteki elemanlar harbiden çok komik. çıtır çerez kıvamında izlenir.
Criminal Minds - 7.3 - Polisiye, Suç - geniş kadro, iyi oyunculuk - mantık hatası - arka sokaklar'daki gibi replik döndürme yokmu, çıldırtıyor. birde sürekli karekter analizi yapıp, cinayeti delilden çözmek dangalaklığı.
Stargate: Atlantis - 7.0 - Bilim-Kurgu - özgün konu, geniş kadro, uzun süre - sınırlı oyunculuk
Stargate SG-1 - 7.0 - Bilim-Kurgu - özgün konu, geniş kadro, uzun süre - çok kötü aksiyon sahneleri, sınırlı oyunculuk - büyük yapım, aksiyon sahnelerinin saçmalığını çekeceksiniz mecburen.
Castle - 7.3 - Polisiye, Suç, Aksiyon -
Grimm - 7.5 - Dram, Fantastik, Korku, Gizem- özgün konu - kötü oyunculuk - konu değişik, senaryoda yürüyor. ancak bazılarının oyunculuğu çok kötü. o grim'in karısını oynayan kesin yönetmenin yatak odasından. gördüğüm en kötü oyuncu.
Intelligence - 7.8 - Bilim-Kurgu, Aksiyon - özgün konu - dar kadro, devam edebileceğini düşünüyordum. ama bitirdiler. asosyal, dağınık saçlı bilim adamı klişesi burdada vardı. sıkıcı.
Californication - Dram, Erotik -
Sex and the City - Dram, Erotik -
Once Upon a Time - 7.2 - Fantastik, Aile, Gizem -
Terra Nova - 7.2 - Bilim-Kurgu, Fantastik, Macera - özgün konu, geniş kadro - sıınırlı oyunculuk - çok iyi konuydu ama hakkını veremediler. olmadı. sonlandırdılan zaten.
Alcatraz - 7.5 - Bilim-Kurgu, Fantastik - özgün konu - dar kadro
Sanctuary -7.4 - Suç, Gizem, Bilim-Kurgu -
Defiance - 7.1 - Bilim-Kurgu, Aksiyon, Suç -
Street Fighter: Assassin's Fist - 7.0 - Aile, Aksiyon, Fantastik -
Orphan Black - Bilim-Kurgu, Suç, Aksiyon, Gizem -
Crisis - 7.0 - Aksiyon, Polisiye, Suç - geniş kadro, özgün konu - sınırlı oyunculuk, mantık hataları - malesef mantık hataları devam ediyor, 10 kişi ABD'yi yıkacak nerdeyse. 2. sezonu zor görür.
Psych - Komedi, Aksiyon, Suç -
Kyle XY - Bilim-Kurgu, Fantastik -
The 100 - Dram, Bilim-Kurgu -
Doctor Who - 6.8 - Bilim-Kurgu, Komedi (İngiliz) - anladık ingiliz diziside bu kadar absürtlük hakikaten fazla. sade komedi olarak ancak izlenir. birde bu kaçıncı doctor who ya.
Under The Dome - Bilim-Kurgu, Aksiyon, Suç, Gizem - özgün konu - kötü efektler -
The Following - 6.7 - Suç, Dram, Gizem, Gerilim- özgün konu - mantık hataları - süper bir konuyu, geniş kadroyu, gerizekalı senaristler yazamadıkları için zırvalıyorlar. yazık.
Taken - 7.0 - Dram, Gizem, Bilim-Kurgu, Gerilim -
Warehouse 13
Firefly
Babylon 5
ORTA -KÖTÜ DİZİLER :
The After - 6.0 - Dram, Bilim-Kurgu -
Torchwood - 6.0 - Aksiyon, Dram, Bilim-Kurgu, Gerilim
Sleepy Hollow - Macera, Dram, Fantastik, Gizem, Gerilim
The Tomorrow People - 6.0 -
Torchwood - 6.0 - Bilim-Kurgu, Aksiyon, Gerilim, Dram -
Star Trek: Enterprise - 6.0 - Bilim-Kurug, Aksiyon - iyi diyemeyeceğim. ancak star-trek fanatikleri izlesin.
Eureka - 6.0 - Bilim-Kurgu, Fantastik -
Merlin - 6.0 - Fantastik, Tarihi - kötü efektler, sınırlı oyunculuk
Babylon 5 - 6.0 - Bilim-Kurgu - kötü senaryo, sınırlı oyunculuk
Alphas - 6.0 - Aksiyon, Dram, Bilim-Kurgu, Gerilim - kötü oyunculuk, kötü senaryo
Primeval: New World - Bilim-Kurgu, Fantastik
Strike Back
Star Trek: Voyager - 5.0 - Bilim-Kurgu - bayağı kötü. star trek hayranı olarak ben dahi bitirmedim. sıkıldım.
Quantum Leap - 5.0 - Aksiyon, Macera, Dram, Aile, Gizem, Bilim-Kurgu - eski yapım
KÖTÜ DİZİLER :
Arrow - 5.0 - Fantastik - mantık hataları, gereksiz pozlar, sınırlı oyunculuk
The Walking Dead - 3.0 - Bilim-Kurgu - mantık hataları
The Originals - 5.0 - Fantastik - yarı-orjinal konu - gitmeyen senaryo
Falling Skies - Bilim-Kurgu
Strike Back
Community - 2.0 - Komedi - Buna gülen biri varmıdır. Bilmiyorum. Sanmıyorum.
SGU Stargate Universe - 2.0 - Bilim-Kurgu - bu serinin yönetmenini dövmek geliyor içimden. stargate'i bitirdiği için, birde uzayın derinliklerinde bir manyağın psikolojik sorunlarını işlediği için. bilim-kurgu maceradır.
AKLIMA GELDİKÇE EKLENEREK VE DÜZELTİLEREK DEVAM EDECEK........