Formula 1'de sezon bugün Bayreyn'deki sıralama turlarıyla birlikte başladı.
Bu sezon yeni kurallar getirildi ama en önemli değişiklikler aero kısmına geldi. Yeni düzenlemeye göre araçlar önceki sezona göre %10 civarı bir yere basma gücü kaybedecek. Görüntüde herkes için eşit bir kural gibi görünse de Red Bull, Alpha Tauri, McLaren ve Ferrari gibi yüksek taban tasarımına sahip araçlar için büyük avantaj olurken, Mercedes ve şimdiki adıyla Aston Martin gibi düşük eğimli araçlar için büyük dezavantaj oldu.
Özellikle Verstappen ve Red Bull ekibi sıralama turlarında Alonso tabiriyle GP2 Honda motorunun da evrim geçirmesiyle ikinci Hamilton'a 0.38 saniye fark attı. Keza yukarıda saydığım takımlar da üst sıralarda yer aldı. Sezon öncesi testlerde McLaren üçüncülük için ön plana çıksa da Alpha Tauri sezonun sürprizi olacakmış izlenimi verdi. Ferrari için, geçen facia dolu bir yılın ardından umut dolu bir başlangıç oldu. 40 yaşındaki Alonso, yıllar sonra dönüşünün ardından Q3 yaparak klas kalıcıdır mesajı verdi.
Eskiden hep Mercedes av konumundaydı ama şimdi avcı konumuna düştü. Üçüncülük içinde geçen sezona kıyasla daha da ciddi bir rekabet olacaktır diye bekliyorum. Konuyu toparlayacak olursak, yeni kurallar ve yeni sürücülerle beraber rekabetçi bir sezon izleyeceğimizi düşünüyorum.
Hakikaten rekabet dolu yılları çok özledik...
Bu sezon yeni kurallar getirildi ama en önemli değişiklikler aero kısmına geldi. Yeni düzenlemeye göre araçlar önceki sezona göre %10 civarı bir yere basma gücü kaybedecek. Görüntüde herkes için eşit bir kural gibi görünse de Red Bull, Alpha Tauri, McLaren ve Ferrari gibi yüksek taban tasarımına sahip araçlar için büyük avantaj olurken, Mercedes ve şimdiki adıyla Aston Martin gibi düşük eğimli araçlar için büyük dezavantaj oldu.
Özellikle Verstappen ve Red Bull ekibi sıralama turlarında Alonso tabiriyle GP2 Honda motorunun da evrim geçirmesiyle ikinci Hamilton'a 0.38 saniye fark attı. Keza yukarıda saydığım takımlar da üst sıralarda yer aldı. Sezon öncesi testlerde McLaren üçüncülük için ön plana çıksa da Alpha Tauri sezonun sürprizi olacakmış izlenimi verdi. Ferrari için, geçen facia dolu bir yılın ardından umut dolu bir başlangıç oldu. 40 yaşındaki Alonso, yıllar sonra dönüşünün ardından Q3 yaparak klas kalıcıdır mesajı verdi.
Eskiden hep Mercedes av konumundaydı ama şimdi avcı konumuna düştü. Üçüncülük içinde geçen sezona kıyasla daha da ciddi bir rekabet olacaktır diye bekliyorum. Konuyu toparlayacak olursak, yeni kurallar ve yeni sürücülerle beraber rekabetçi bir sezon izleyeceğimizi düşünüyorum.
Hakikaten rekabet dolu yılları çok özledik...