YENİ BİR ONLİNE CİMBOM FUTBOL OYUNU

Merhaba, forumun değerli adminleri benim Galatasaray aşkımın yanısıra futbol ve basketbol oyunları üretmek konusundaki hobilerimi bilirler..
Malum kış geldi -havalarda soğumadı ya neyse- dışarı gezme tozma süreleri azalınca akşam biraz daha bu işlere zaman ayırabilir olduk..
Bende elimde nescafe fincanım başladım yeni bir oyun üretmeye..
Bunun ilerde basketbol versionunu da yapabilirim biraz kafa yorarsam.
Buyrun oyunun bilgilerini sunuyorum. Futbol oyunu seven arkadaşlarımız (özellikle netten insan rakibe karşı) ilgilenebilirler umuyorum. Sorularınız için her zamanki gibi hazırım.. :)

SAHAYA DİZİLİŞ VE BAŞLAMA VURUŞU
Sahaya her iki takımda 4-4-2 düzeninde sahada renkli dairelerle gösterilen karelere oyuncuların yerleştirilmeleri ile dizilirler. Her gol sonrası ve devre sonlarında tekrar bu dizilişe dönülür.
Saha
url]

Maçın başlangıç ekranı.. (Sayfa açıldığında saha ve oyuncular)

Maça Galatasaray başlar ve sahada sol tarafta yer alan kaleyi ve yarı sahayı seçer.
Takımların sahada 1 kaleci, 4 defans oyuncusu, 4 ortasaha oyuncusu ve 2şer forveti bulunur.
url]

Oyuncular yerleştirilmiş başlama vuruşuna hazırız.. (Top iconu Umit Karan'ın karesinde E8de..)

Maça Galatasaray'lı forvetlerden birisi (Örneğin Ümit Karan) başlama vuruşu ile başlar. Bunun için bir tek zar atar. Top başlama vuruşu sonrasında yarısahayı geçmeli yani rakip yarısahaya taşınmalıdır. Zarda gelen sayı kadar topu aşağı yönlerden birisine doğru ilerletir. Ve topun ulaştığı karenin koordinatlarını chat penceresinden yazarak rakip takıma ve varsa kendi takım arkadaşına bilgi verir. (Takımlı veya teke tek oyun kuralından ilerde bahsedeceğiz.)
Böylece top resmi sol klikle sürüklenerek atılan zar ve tercih edilen yön ile yeni gittiği sahadaki karenin içine götürülür.
Örneğin ben GS ile başlıyorum:
Top zarım en soldaki icon'a tıkladığımda 1 geldi.. Topu 1 kare ilerletiyorum başlama vuruşunda karşı yarısahaya geçmesi zorunlu o nedenle sağa sola geriye gönderemem topu ve rakip yarı sahada e8 karesine gönderiyorum..)
url]

Ümit Karan topa vuruyor (en soldaki topa vuruş iconuna tıklıyor)..

url]

Zar 1 geldi..

url]

Zar 1 geldi..(Top ve oyuncu koşu zarlarında her zaman büyük zar iyi zar demek değildir, önemli olan doğru zarı atabilmektir..)

url]

Zar 1 geldi..(Top ve oyuncu koşu zarlarında her zaman büyük zar iyi zar demek değildir, önemli olan doğru zarı atabilmektir..)

url]

Topu Beşiktaş'ın sahasındaki e6 karesine taşıyorum..1 kare ilerletme konusunda 3 alternatifim vardı, F8 ve D8 i değil, e8 i tercih ettim..(Peşinden topu almak veya pozisyonel hareket etmek için oyuncu koşu zarımı atacağım sonra sıra bjk 'nın defansif zarına yani rakibe geçecek..)

url]

Koşma zarım da 4 geldi.. Ortasahada bulunan 6, 8 , 11 yada forvetteki 11 nolu oyuncularım bu topa ulaşabiliyor.. İstediğimi seçeceğim.


url]

Tercihimi 6 nolu oyuncumdan yana kullandım ve topun olduğu kareye ulaştım..

url]

Oyuncumu e8 e götürdükten sonra bunu ayrıca chat penceresinde yazıyorum ki, rakibim olan oyun arkadaşımda oyun tahtasını (sahadaki durumu) güncellesin..


url]

Solda, köşedeki kırmızı oyuncu 4 atıyor, oyuncunun hareket seçenekleri.. Sağda, aynı köşede bulunan top 4 atıldığında topun gidebileceği alanlar.. Dikkat ederseniz top oyuncudan farklı olarak falso alırken aksi istikamete doğru dönemiyor, buna karşılık rakip oyuncunun olduğu kareden geçebiliyorken, oyuncu o karede takılı kalıyor..

Başlama vuruşunda -futboldaki kural gereği- topa rakip yada bir başka Galatasaraylı takımdan başka bir oyuncu dokunmadıkça Ümit Karan tekrar dokunamaz.
OYUNCU HAREKETİ
Hucum eden takım olan Galatasaray 2. bir tek zar atarak, Ümit Karan dışında (sadece başlama vuruşu için geçerli olan bir durum normalde Ümit Karan'da kendi topuna koşabilir maç içinde) topun gittiği noktaya erişmeye yani topu tekrar kontrolüne almaya çalışır.
futboloyunanlatimi4.gif

Oyuncu figurleri.. (Mouse ile web tarayıcımızda sürükleyip bırakıyoruz sahada gittikleri yere..)

Gelen zara göre oyuncu hareketlenirken şu kural her zaman geçerlidir. Oyuncu gelen zar sayısı kadar herhangi bir yöne doğru ya direk (dama taşları gibi, 4 yöne doğru) ya da çapraz (satrançtaki fil taşı gibi ancak tek tek kare sayarak gelen zarın adedi kadar)hareketlenebilir.

url]

Şekil 3: Solda, oyuncu A'nın 4 atarak topu gönderdiği kareye sonrasında oyuncu koşu zarı 2 gelince aynı takımdan oyuncu B topu kontrol ediyor..Sagda, oyuncu A 4 atınca, topu boş bir alana değil, B oyuncusuna ayağa pas vermeyi tercih ediyor..

Bu 2 şekli bir hareket içinde de kombine edebilir ancak sadece 1 kere yapabilir. (Örn. Ümit Karan başlama vuruşu için 3 attı ve topu E5teki santra noktasından rakip yarı alanın Galatasaray'a göre sol kanadındaki c6ya gönderdi. İliç'in topu alabilmek için atılan 2. zarın 3 olması gerekiyor, yada atılan zarın 5 veya 6 gelmesi halinde ya Hasan Şaş ya İnamoto topu alabilirler. Önce bir kare öne çapraz ve sonrasında düz aşağı doğru hareketlenebilirler. Ancak bir çapraz hareketten sonra düz hareket yapıldığında devamında 2. bir yön değişikliği yapılamaz.) Eğer topu kontrol etmek için oyuncu hareketine ait bu 2. zarda Galatasaray takımı 1, 2 yada 4 atarsa topun bulunduğu kareye hiç bir oyuncusu erişemiyor ve top boşta kalıyor. Bu arada Ayhan'ın 6 atıldığında normalde topun olduğu kareye erişebilmesine rağmen kural gereği rakip oyuncunun bulunduğu karenin (c8) içinden geçemeyeceği için 5 atıldığında ya top boşta bırakılacak (taktik gereği) yada hasan Şaş veya İnamoto topu koşup kontrol edeceklerdir. Top hareketi zarında top hucum takımının tercihi doğrultusunda rakip oyuncunun bulunduğu bir kareden geçip hareketini tamamlayabilir ancak oyuncu hareketi zarında oyuncu ya rakip oyuncunun bulunduğu kareye kadar götürülür ve orada kalan sayılar iptal edilerek bırakılır yada daha önce yön değiştirmemiş ise yön değiştirerek hareket sayısını tamamlar. Yani rakip oyununun bulunduğu kareden geçemezler. (ALAN SAVUNMASI)
Oyuncu hareketini sayarken sahadaki kareler üzerinde, oyuncu geri hareket yapamaz. Yani geri derken kendi kalesine doğru gidebilir, burada bahsedilen geri geldiği yöne doğru tekrar geri kare sayılamayacağıdır. Örneğin Galatasaray ikinci zarda 5 atmış olsun. İliç önce kendi kalesine doğru hareketlenip b8den b7 ye koşup sonra tekrar b8e dönerek 4 kare koşarak 5lik zarı tamamlayarak Ümit karan'ın b6ya gönderdiği topu alamaz.
Oyuncular kendi takım arkadaşlarının bulunduğu kareden ise geçebilirler.
Her iki takımda 4 defans, 1 kaleci, 4 ortasaha ve 2 forvet oyuncusu vardır.
Defans oyuncuları korner veya penaltı dışında kendi yarı sahalarını geçemezler. (korner ve penaltı ilerde anlatılacak.)
Kaleciler her yöne doğru zar atmadan tek bir kare ilerletilebilirler. (Kaleci bölümünde detaylı anlatılacak.)
Forvetler ve ortasaha oyuncuları ise maç boyunca pozisyonlar gereği sahadaki her kareye gidebilirler.
Oyunda alan savunması (kare blokları) nedeni ile tıkanma olmaması için ayrıca şu kural getirilmiştir: Maç içinde hiç bir şekilde aynı takımdan aynı satırda veya sutunda 4ten fazla oyuncu bulunamaz.
Cezasahası alanında aynı anda Kaleci dışında her iki takımdan en çok 4er oyuncu bulunabilir. (Örneğin bir korner atışında cezasahası 12 kareye bölünmüş durumda her iki takımda 4 er oyuncu ve defanstaki takımın kalecisi ile 9 oyuncu bulunabilir. Her halikarda 3 kare boşta kalır.
Maç 90 dakikadır ve her hucum eden takımın (O anki pozisyonda hucum eden kim ise) top hareketi zarında 1 dk ilerler. (Bu bir dakika adam adama mücadele zarlarında ilerlemez. Sadece topu ilerletme zarında yani topa vuruşlarda, şutlarda, korner, penaltı, frikik ve avut atışlarında ilerler..)
Topun ilerletilişinde aynı oyuncu hareketinde olduğu gibi top ya düz ya çapraz olarak bir yöne ilerletilebilir yada falso verilerek bir defalık yön değiştirilebilir. Ancak top daha önce geçtiği bir kareye döndürülemez yada birden fazla falso verilemez.
OYUNUN NORMAL OYNANIŞI
(Bundan sonra A-Takımı atak yapan takımı, D-Takımı da defans yapan takımı ifade edecektir.)
Defans yapan bir takım topu sahaya atılan yere ilk ulaşarak kontrol ettiği yada adam adama mücadele kazandığı yada rakip takımın şutu avuta çıktığı andan itibaren hucum eden atak takımı olur.
Atak takımının hareketleri:
1. Hareket: Atak pozisyonu zenginliği için bir oyuncuyu hareketlendirme: Ataktaki takımın ilk hareketi topa sahip olan oyuncusu dışındaki bir oyuncusunu pozisyon amaçlı hareket ettirmektir. Bunun için bir 6lık tek zar atar ve sahadaki topa sahip olan oyuncusu dışındaki bir oyuncusunu gelen zar kadar arzu ettiği şekilde hareket ettirir.
2. Topa vuruş: hareket olarak ta top zarını atar ve topa sahip olan oyuncudan topu gelen tek zardaki sayı kadar (önceden anlattığımız şekilde) vurur ve topu sahada ilerleterek yeni karesine getirir.
Bu top zarında ataktaki takımın 4 alternatifi bulunmaktadır:
a) topu gelen zarla uygun şekilde sahadaki boş bir kareye göndermek ve sonrasında kontrol etmeye çalışmak (kontrolü az aşağıda anlatacağım)
b) ayağa oynamak; yani takım arkadaşlarından birisinin bulunduğu kareye zarda gelen sayı denk geliyorsa topu tam o takım arkadaşına göndererek direk pas vermek. (Az aşağıda ayağa oynama olayını da anlatacağım)
c) Top sürmek yani dribling. (Bu da az aşağıda anlatılacak)
d) Topu gelen zara göre iki rakip oyuncunun bulunduğu bir kareye yollamak yani adam adama mücadele. (Az aşağıda yine..)
Yukarıdaki 4 seçeneğe göre yapılabilecekler şu şekilde:
a) Eğer top boştaki bir kareye gönderilmiş ise, a takımı hemen bir zar daha atarak topun ulaştığı kareye herhangi bir oyuncusunu ulaştırarak topu kontrol etmeye çalışır. Topa vurma hareketi ile topu kontrol etme hareketi zarları daima peşpeşe yapılır. Araya rakip veya başka bir hareket girmez.
Bu top kontrol zarında sonuç ne olursa olsun (ya kontrol edilir ya edilemez bir hareket zarı atıldığı için bir oyuncu daha zarla orantılı olarak yürütülür sahada) sonrasında d takımı bir zar atar ve topu kontrol etmeye (henüz A takımı tekrar kontrol edememiş ve top sahada kontrolsüz duruyorsa) yada kontrol edilmiş topu çalmaya (adam adama mücadele) çalışır.

url]

Galatasaraylı 6 nolu oyuncu pozisyonda topu E8 karesinde kontrol ettiği için BJKlı takımın attığı zar bu kareye herhangi bir oyuncusunu koşturabilirse ortaya bir adamadama mücadele çıkacak yani her iki oyuncu birer zar atacaklar top mücadelesinde..(Dikkat ederseniz BJKyı yöneten oyuncu 1 hariç kaç atarsa atsın mutlaka topa ulaşabiliyor..)

Eğer attığı zar topa erişmeye herhangi bir oyuncusu tarafından müsait ise ya adam adama mücadele zarları atılır yada topu D takımı kontrol ettiği için artık D takımı atağa kalkar ve az önceki A takımı bu kez bu saniyede D takımı olur. her iki takımda attığı kontrol zarlarında tuttturamazlarsa biri topu kontrol edene kadar zarlar atılıp oyuncu hareketleri yapılmaya devam edilir.
b) Eğer atılan zar ile ayağa oynanabilmiş ise, D takımı zar atmadan bu kez topu kontrol eden yeni oyuncu tarafından tekrar bir top hareket zarı atılma hakkı kazanılır. (ve tekrar topu kontrol etme zarı da peşinden) Tabii şut da atılmış olabilir. (ilerde şut anlatılacak.) Direk pastan doğa n bu ek topa vuruş hakkı sadece bir kere için geçerlidir. İkinci vuruşta da bir direk pas olsa dahi artık oyuncu hareketi zarı sırası D takımına gelir ve topu kontrol etmek için zarını atar. Ve topun en son olduğu yerdeki noktaya ulaşarak bir adam adama mücadele elde etmeye çalışır.
c) Top sürmek şu şekilde: Eğer topa vuruş zarında 1 gelmiş ise, A takımı oyuncusuna bir alternafit olarak top sürme hakkı verilir. yani isterse topu bir kare ilerletip tekrar kontrol veya sadece stratejik pozisyon almak için hareket zarı atabileceği gibi, isterse topla birlikte herhangi bir yöne doğru 1 kere beraberce ilerler yani top sürmüş olur. Top sürme seçilirse, sonrasında topa tekrar vurulmadan önce d takımı topu almak için zar kullanır. Eğer topla aynı kareye ulaşırsa D takımının bir oyuncusu bu kez adam adama mücadele zarları atılır. Ulaşamaz ise tekrar bir hucum sırası başlamış olur. Dribling yani top sürme, korner, frikik atışı, başlama vuruşu ve avut atışlarında yapılamaz, bu amaçlı yapılan top vuruş zarlarında 1 gelse dahi top oynanır.
d) adam adama mücadele 3 şekilde ortaya çıkar ve derhal uygulanır:
d.1.- Eğer A takımı oyuncusu driblingle topla birlikte bir D takımı oyuncusunun olduğu kareye gelirse.
d.2. - D takımı attığı topu kontrol etme hareketi zarında topla birlikte A takımının hucum eden oyuncusunun bulunduğu kareye bir oyuncusunu gelen zara uygun şekilde ulaştırabilirse.
d.3. - Atak yapan takım birşekilde top zarını attıktan sonra topu her iki takımdan birer oyuncunun bulunduğu bir kareye göndermeyi tercih ederse. (Örneğin korner atışlarında cezasahasında bir hava topuna kafaya çıkma mücadelesi gibi düşünün.)
Adam adama mücadele durumu ortaya çıktığında her iki takım birer zar atarlar. (önce defans)
Gelen bu 6lık zarda hangi takım daha yüksek zar atmışsa topu o kontrol eder. (Defansı çalımlamış olur yada defans tackling ile topu çalmış olur. Nizami şarj veya yatarak topu çalma gibi düşünün.)
Adam adama zarlarda zarlar eşit gelirse birer zar daha atılır. Eşitlik bozuluncaya kadar gerekirse bu zar atışları tekrarlanır.
Bu mücadele zarlarında defans oyuncularının attığı zara her zaman 1 sayı ilave edilerek attığı zar hesaplanır. yani 1 atmışsa 2, 3 atmışsa 4 atmış gibi düşünülür. 6 atmışsa 7 olacağından atak takımı zar atmaz topu kontrol eder defans oyuncusu ve bu andan itibaren takımlar yer değiştirmiş olur D takımı atağa kalkan yani A takımı olurken, bir önceki pozisyonun a takımı şimdinin D takımına dönüşür.
Kalecilerin ise bu mücadelede 2 artı sayı avantajı vardır. Defans oyuncularına nasıl 1 eklenerek zar kabul ediliyorsa kalecilerde 2 eklenerek hesaplanır. (Burada tek istisna faul, frikik ve penaltı olayındadır onu aşağıda anlatacağım.)
ŞUT ATMA / GOL ATMA
Her iki takımda sadece cezasahası içinden veya uzun mesafeli şut için de yıldızlı karelerden (uzun mesafeli şut) şut atma hakkına sahiptirler. (Ceza sahasında 12 kare ve artı 2 de yıldızlı kare toplam 14 kareden şut hakkı var her iki takımın birbirlerinin kalelerine..)
Şut kararını veren takım bunu deklare ederek şut kutucuğuna basar. Şut kutucuğu 8li zardır.
Şut sonuçları:
1. Avut: Çıkan klipte avuta çıkma çıkarsa top avuta çıkmış demektir. Oyun avut atışı ile tekrar başlar.
2. Korner: Çıkan klipte top kaleciden kornere çıkarsa korner atışı ile hucum devam ettirilir. (Aşağıda anlatacağım korneride.)
3. Kaleci kurtarışı: Çıkan klipte topun kaleci tarafından kurtarılışı çıkarsa degajla oyun devam eder. (avut atışının aynısı, aşağıda anlatacağım.)
4. Gol : çıkan klipte topun ağlara gidişi varsa, şutu çeken oyuncu / takım golü bulmuş demektir. Oyun başlama vuruşu ve ilk baştaki takım dizilişleri ile tekrar başlatılır ve skor tabelası golü atan takımın lehine değiştirilir.
Gol atma şansı görüldüğü gibi 2/8 yani %25tir.
Şut atma (GOL POZİSYONU) şu şekilde olabilir:
Top bir şekilde driplingle yada atılan topun rakip cezasahasında kontrolü ile atak yapan takımın bir oyuncusu tarafından kontrol edilmiştir. Defans takımı hemen bir zar atarak (normal oyundaki gibi) topun karesine bir oyuncu ulaştırmaya ve adam adama mücadele etmeye çalışır. Ulaşamaz ise a takımı şut hakkını kullanır. Ulaşırsa mücadele zarlarnın neticesinde a takımı oyuncusu mücadeleyi kazanırsa şut hakkını kullanır.

Bir de direk pas ile cezasahasında topla buluşabilir a takımının bir oyuncusu. Bu durumda direk şut hakkı bulunur yani d takımı topu çalma zarı atmadan hemen 2. hakkını şut çekerek kullanabilir.
Bunların dışında bir de cezasahasının hemen dışında 2 şer adet yıldızlı kare bulunuyor. Bunlarda ceza sahası dışından atılan uzak mesafeli şutlardır. Bu karelerden şut atmak için mutlaka topu o karede alan oyuncuya ayağa pas (direk pas) ile ulaştırmış olmak şartı vrdır. herhangi bir ikili mücadele ile veya driplingle veya topu boş kare olarak gönderip sonradan kontrol ederek uzak menzilli şut atma hakkı doğmaz.
Atılan şutlarda gol olur, avut olur veya kaleci kurtarırsa sahadaki dizilişler oyunun başındaki 4-4-2 düzeninde yeniden düzenlenir. Korner olursa dizilişler bozulmaz sadece korner hakkı olan 3er oyuncu hareketi yapılarak oyun sürer.
KALECİLER
Kaleciler rakibin attığı şut sonrasında avut yada degaj atışlarını 2 zarla yaparlar. Ve top normal top vuruş kuralı ile gönderilir.
Eğer hucumda yada defansta kalecinizi hareket ettirmeye karar verirseniz zar atmazsınız doğrudan kalecinizi istediğiniz bir yönde çapraz veya düz olarak (SATRANÇTAKİ ŞAH GİBİ) yürütürsünüz.
Bunu zar atmadan önce deklare etmeniz gerekir. Eğer zar atmışsanız sahadaki bir oyuncunuzu oynatmak zorundasınız. Bu zar atıldıktan sonra kaleci hareketi kararı alınamaz.
OFSAYT
Ofsayt hucum oyuncusunun topu aldığı anda gol çizgisi ile arasında sadece kaleci yada herhangi bir defns oyuncusunun (yada hiçbirisinin olmaması) olması durumunda oluşur. Ve ofsayt sadece direk pas ile olur. (ayağa pas) Driplingle veya boştaki topu alarak ofsaytta kalınmaz. Ayrıca korner veya frikikten de ofsayt olmaz.
KORNER
Eğer şut sonucu korner olmuşsa her iki tkımda sahada istediği 3 oyuncusunu bir kareden istediği bir kareye götürür ve korner atışı yapılır. (normal topa vuruş zarı atılır.)
Korner atışında gelen zar korner karesi dahil edilmeden sayılmaya başlanır. Ayrıca serbest atış v e başlama vuruşundaki gibi bu karenin komşu karelerine herhangi bir oyuncu yerleştirilemez. (Barajın belli bir mesafeye kurulması kuralı.)
FAUL, SARI KIRMIZI KARTLAR
İkili mücadelelerde eğer takımların biri (hucum eden yada defans yapan) mücadele zarını 6 atarken diğeri 1 atmışsa bu mücadelede 6 atanın lehine bir faul ve bir de frikik kazanılmış olduğu kabul edilir.. (Defansın veya kalecinin bonusu bu 6ya 1de geçerli değildir. Faul verilir.)
Frikik dışında faulu yapan oyuncuya da bir sarı kart verilir ve bu kartı oyuncular not alırlar. Çünkü aynı oyuncuya 2. bir 6ya 1 zarla 2. bir sarı kart verilirse maç içinde bu oyuncu kırmızı kart alarak oyundan ihraç edilir.
FRİKİK VE PENALTI
6ya 1 mücadele zarı sonrasında oluşan faul eğer ceza sahası içinde olmuşsa bu bir penaltıdır. Sahanın diğer yerlerinde ise frikiktir..
Penaltı atışında o an pozisyonda ceza sahası içinde olan oyuncular derhal cezasahasının mümkün olan en yakın dışındaki karelere çekilir. Penaltıyı atan oyuncu (kendisine faul yapılmış olan) d4veyaf4 karelerinden birisine yerleştirilir. Kalecide sadece penaltı anına istinaden 6 pas karelerinin ikisinin ortasındaki çizgiye konulur ve penaltı atışı yapılır.
Penaltı atışında normal şut atılmış gibi çıkan klibe göre ya gol olur ya kaleci kurtarır. Ancak normal şut olasılığında 2/8 (%25) gol şansı varken, penaltıda 2/3 (%66) gol şansı vardır. Kaleci kurtarırsa oyun degajla, gol olursa da tekrar santra vuruşu ile maç başlar. Her iki halde de oyuncular başlangıçtaki oyun/saha dizilişi ile tekrar dizilirler.
Frikikte de faul yapılan kareden faulu yapan oyuncu en az 2 kare uzak bir yere arzu edilen bir kare seçilerek yerleştirilir. Eğer bu faul karesine bitişik bir karede bir oyuncu varsa birer kare uzağa çekilerek yerleştirilirler. Frikikten direk şut atabilmek için faulun yıldızlı (uzak mesafeli şut kuralına bakınız) yapılmış olması gerekir. Sahanın diğer karelerindeki faullerden doğan frikiklerde ise normal topa vuruş ile maç başlatılır. (Direk ayağa pas veya sahadaki boş bir kareye topun gönderilmesi.)
MAÇ SONU
Maç 90 dakikadır ve her hucum eden takımın (O anki pozisyonda hucum eden kim ise) top hareketi zarında 1 dk ilerler. (Bu bir dakika adam adama mücadele zarlarında ilerlemez. Sadece topu ilerletme zarında yani topa vuruşlarda, şutlarda, korner, penaltı, frikik ve avut atışlarında ilerler..) demiştik. Bu dakika her iki takım tarafından da düzenli olarak takip edilir ve 90 dakika dolduğunda maç sona ermiş olur. Tek istisna eğer 90 dakika dolduğunda taraflardan birisi şut pası verme durumundaysa, şut kullanma pozisyonundaysa, korner veya penaltı kullanıyorsa, bu hucumun bitirilmesine izin verilir.
Ayrıca maçta her verilen sarı kart için 2, her verilen kırmızı kart içinde 3 dakika uzatma süresi maç sonuna eklenir.

-o-o-o-o-

Oyunun kuralları bunlar. Oyunu cimbom.gs 'nin subdomainlerinden birisine kuruyorum. Yakında tam adresi veririm kardeşlerim. En güzel tarafı oynamak istediğinizde (hatta kendi kendinize de oynayabilirsiniz bunu) herhangi bir arkadaşınızı alıp oynayabilirsiniz. Bana yada bir başka arkadaşımızın online olması şart değil.

Daha ayrıntıyı bu hafta sonuna yetiştirip grafikli olarak sunacağım. Çok kural varmış çok karışıkmış gibi görünüyorsada kaptıktan sonra çok hızlı oynanabiliyor. Oyunda Galatasaray'ımızın rakibi olarak Beşiktaş'ı seçtim. Diğer rakibimizden(!) malum takımdan çok hazetmediğimizden..
Herkese sevgiler.
 

Üst