Doğuş Yayın Grubu (DYG) Genel Müdürü Cem Aydın : Yılbaşında Star'a yeni logo gelecek / Şampiyonlar Ligi maçları artık Ntvspor'da..
Doğuş Yayın Grubu (DYG) Genel Müdürü Cem Aydın'la bu söyleşi...
'Muhteşem Yüzyıl' ve 'Behzat Ç.'nin transferi gündemdeyken konuştuğumuzda Aydın, "Bayramdan sonra bir araya gelelim de, TVen'i anlatayım" demişti. Kısmet bu haftayaymış demek ki! İyi ki gerçekleşmedi o söyleşi, konuştuğumuz her şey 'yalan' olacaktı çünkü... Doğuş Grubu, Star TV'yi alınca Cem Aydın ve arkadaşlarının hayli zamandır üzerinde çalıştıkları TVen, 'doğuş'u göremeden rahmetli oldu. TVen için planladığımız buluşmayı Star TV için gerçekleştirdik bizde...
* Doğuş Yayın Grubu, Star TV'yi satın alınca ulusal eğlence kanallarının 4-5 oyuncusundan biri haline geldi. Doğmadan ölen TVen'den Star TV'ye geçiş nasıl oldu?
Tematik alanda hâlâ iddialıyız. Daha ne olsun, haberde, ekonomide, müzikte, sporda markalarımız lider durumda. Reklam pastasında tematiklere düşen payın neredeyse yarısı bizim markalarımıza geliyor. Ancak bu yıl reklam süreleriyle sınırlama en çok tematik yayınları etkiledi. Tematik kanallarda fiyat artırmak çok kolay bir iş değil, reklam veren bütçesinin önemli bir bölümünü ölçülen kanallarda kullanıyor. Tematik kanallara ayrılan pay azalınca, ya küçülecektik ya da büyüyecek. Biz büyümeyi seçtik. Kriz nedeniyle durdurduğumuz TVen projesini raftan indirdik. TVen için çalışırken, Ferit Bey (Şahenk) ve Aydın Bey (Doğan) arasında Star TV'nin alımıyla ilgili bir görüşme oldu. Ferit Bey fikrimizi sordu, biz de destekledik. Sonuçta sıfırdan bir kanal yaratmaktansa, kumandada yeri olan, izleyicinin tanıdığı bir markayla yarışa katılmak çok daha avantajlı bir durum.
Yeni diziler geliyor
* TVen, Cem Aydın ve ekibinin üzerinde uzunca süre kafa yorduğu, hatta ekip oluşturduğu bir kanaldı. O projelerin hepsi çöpe mi gitti?
Biz 'rafa kalktı' ifadesini tercih ediyoruz. Kulağa daha hoş geliyor. Evet bazıları rafa kalktı, bazıları Star TV'ye uyarlanıyor, bazıları da aynen devam ediyor. TVen için anlaştığımız iki yeni dizi bu hafta Star'da başlıyor. Geçiş dönemine denk geldiği için izleyici ne kadar farkına varacak bilmiyorum, ama ikisi de çok iyi diziler. 'Tek Başımıza' yarın 20.00'de başlayacak. Diğer dizimiz de 'Bir Ömür Yetmez'. O da pazartesi akşamı başlıyor.
"Bize düşen bu markayı hak ettiği yere taşımak"
*Star TV, Türkiye'nin ilk özel televizyonu ama en çok el değiştireni. Aynı zamanda yıpranmış, örselenmiş bir marka... Doğuş Grubu, nasıl değiştirmeyi planlıyor Star TV'nin kaderini?
Evet, el değiştirmeler ve günü kurtarma çabasıyla yıpranmış, kimlik kişilik anlamında biraz dağılmış. Ama unutmayalım Star TV, Türkiye'de televizyon yayıncılığının kaderini değiştirmiş bir marka. Televizyonculuğu çok sesli döneme geçiren marka. Ben dahil birçok arkadaşımın çalıştığı çok değerli bir marka Star TV. Bize düşen, markayı hak ettiği yere getirmek. Görsel ve içerik kalitesiyle bir yıl sonra başka bir Star TV göreceksiniz.
"'İffet' ve 'Firar' kalacak"
* Nasıl bir yol haritası belirlediniz? Yılbaşına kadar neler yapacaksınız? 'İffet' dışındaki bütün dizileri bitireceğiniz doğru mu?
Böyle bir kararımız yok ama sadece dizi üzerine kurulan bir televizyonculuk anlayışından kurtulmamız gerekiyor. Kolay bir iş değil tabii ki bu. Piyasanın gerçeklerine de uymamız lazım. Star'ın avantajları olduğu gibi dezavantajları var. Editörler için bir yazı düzeltmektense yeniden yazmak daha kolaydır ya onun gibi. Biz şimdi yeniden yazmak yerine zamanla değiştirmek üzerine bir yol seçtik. Star'ın varolan izleyicisinden vazgeçmeden yeni izleyicileri davet etmeye çalışacağız.
'İffet' en çok izlenen dizisi Star'ın, devam edecek tabii ki. 'Firar' da gayet iyi gidiyor. Diğer diziler de reyting dünyasının acımasız terazisine bağlı. Onun dışında enterasan bir yarışma formatı var. Arkadaşlar onun üzerinde çalışıyor. Yılbaşında logo dahil tüm görsel yapı değişiyor, yeni Star'ın nereye gitmek istediğinin işaretlerini görebileceksiniz.
* Cem Aydın'ın kafasında bir yıl sonra nasıl bir Star TV var?
Cem Aydın'ın kafası çok önemli bir kafa değil. Doğuş Grubu'nun bir iş yapma biçimi ve değerleri var, ben ve arkadaşlarım bu anlayışı medya alanında temsil etmeye çalışıyoruz. Yayıncılıkta kalite arayışı ve sosyal fayda gibi bir derdimiz var. Daha çok reyting, daha çok para değil derdimiz. Tabii ki ticari bir iş yapıyoruz ama her şeye rağmen değil.
DYG'nin 'kırmızı çizgileri'
* "Star TV'de asla olmayacak" dediğiniz ne var?
İzleyicinin ruh haline zarar veren, duygu sömürüsü yapan, insanları aşağılayan, özel hayatı ihlal eden hiçbir yapım Star TV'de olmaz.
* Star TV ile hedefiniz hangi sıra?
Star, kimi gün 4'üncü kimi gün de 5'inci oluyor. Hedefimiz ocakta, 'Muhteşem Yüzyıl'ın
Star'a geçmesiyle 2'nci ve 3'üncü sıralara yerleşmek. Kendi tasarladığımız işlerin hayata geçmesi Eylül 2012'yi bulur. İstediklerimizi yapabilirsek gerçek
anlamda ikinci oluruz. Kimlik-kişilik çerçevemizi sert rekabet ortamında oturtabilirsek 2013 yılında birincinin tahtını sallamaya başlarız. Bu arada illa birinci olacağız diye de bir hırsımız yok. Para kazanalım, sevdiğimiz, arkasında durabileceğimiz işler yapalım yeter.
Uğur Dündar neden yok?
* Star TV'ye en çok reyting kazandıran Uğur Dündar'dı ama iktidar sevmediği için galiba siz de almak istemediniz onu?
Bazı konularda algı kapalı olduğu için böyle görünüyor. Ne deseniz boş, herkes duymak istediğine inanıyor. Yine de yanıtlamaya çalışayım. Doğan Grubu'yla görüşürken "Biz haberci bir grubuz, o yüzden haber kadrosuna ihtiyacımız yok" dedik. Onlar da satış öncesinde kendi içlerinde bir düzenleme yaptı. Bazı çalışanları başka bölümlere kaydırdılar, bazılarıyla yollarını ayırdılar. Uğur Dündar saygınlığı ve yaptığı işlerle birçok gazeteciye örnek olmuş bir kişilik, bir marka. Böyle bir kişilikle çalışacaksanız onun kurallarına uymak zorundasınız. Kendi kurallarınızı, anlayışınızı bir kenara koyacaksınız. Yayın planlamadan içeriğe kadar. Oysa bizim önceliğimiz yeni bir eğlence kanalı yapmak. Bilmiyorum anlatabildim mi?
UEFA kabul ederse maçlar NTV Spor'da
* 'Şampiyonlar Ligi' maçlarını Star TV'den mi yayınlamaya devam edeceksiniz?
Haftaya UEFA ile toplantımız var. Kabul ederlerse maçları NTV ya da NTV Spor'a kaydırmak istiyoruz.
Doğuş Yayın Grubu (DYG) Genel Müdürü Cem Aydın'la bu söyleşi...
'Muhteşem Yüzyıl' ve 'Behzat Ç.'nin transferi gündemdeyken konuştuğumuzda Aydın, "Bayramdan sonra bir araya gelelim de, TVen'i anlatayım" demişti. Kısmet bu haftayaymış demek ki! İyi ki gerçekleşmedi o söyleşi, konuştuğumuz her şey 'yalan' olacaktı çünkü... Doğuş Grubu, Star TV'yi alınca Cem Aydın ve arkadaşlarının hayli zamandır üzerinde çalıştıkları TVen, 'doğuş'u göremeden rahmetli oldu. TVen için planladığımız buluşmayı Star TV için gerçekleştirdik bizde...
* Doğuş Yayın Grubu, Star TV'yi satın alınca ulusal eğlence kanallarının 4-5 oyuncusundan biri haline geldi. Doğmadan ölen TVen'den Star TV'ye geçiş nasıl oldu?
Tematik alanda hâlâ iddialıyız. Daha ne olsun, haberde, ekonomide, müzikte, sporda markalarımız lider durumda. Reklam pastasında tematiklere düşen payın neredeyse yarısı bizim markalarımıza geliyor. Ancak bu yıl reklam süreleriyle sınırlama en çok tematik yayınları etkiledi. Tematik kanallarda fiyat artırmak çok kolay bir iş değil, reklam veren bütçesinin önemli bir bölümünü ölçülen kanallarda kullanıyor. Tematik kanallara ayrılan pay azalınca, ya küçülecektik ya da büyüyecek. Biz büyümeyi seçtik. Kriz nedeniyle durdurduğumuz TVen projesini raftan indirdik. TVen için çalışırken, Ferit Bey (Şahenk) ve Aydın Bey (Doğan) arasında Star TV'nin alımıyla ilgili bir görüşme oldu. Ferit Bey fikrimizi sordu, biz de destekledik. Sonuçta sıfırdan bir kanal yaratmaktansa, kumandada yeri olan, izleyicinin tanıdığı bir markayla yarışa katılmak çok daha avantajlı bir durum.
Yeni diziler geliyor
* TVen, Cem Aydın ve ekibinin üzerinde uzunca süre kafa yorduğu, hatta ekip oluşturduğu bir kanaldı. O projelerin hepsi çöpe mi gitti?
Biz 'rafa kalktı' ifadesini tercih ediyoruz. Kulağa daha hoş geliyor. Evet bazıları rafa kalktı, bazıları Star TV'ye uyarlanıyor, bazıları da aynen devam ediyor. TVen için anlaştığımız iki yeni dizi bu hafta Star'da başlıyor. Geçiş dönemine denk geldiği için izleyici ne kadar farkına varacak bilmiyorum, ama ikisi de çok iyi diziler. 'Tek Başımıza' yarın 20.00'de başlayacak. Diğer dizimiz de 'Bir Ömür Yetmez'. O da pazartesi akşamı başlıyor.
"Bize düşen bu markayı hak ettiği yere taşımak"
*Star TV, Türkiye'nin ilk özel televizyonu ama en çok el değiştireni. Aynı zamanda yıpranmış, örselenmiş bir marka... Doğuş Grubu, nasıl değiştirmeyi planlıyor Star TV'nin kaderini?
Evet, el değiştirmeler ve günü kurtarma çabasıyla yıpranmış, kimlik kişilik anlamında biraz dağılmış. Ama unutmayalım Star TV, Türkiye'de televizyon yayıncılığının kaderini değiştirmiş bir marka. Televizyonculuğu çok sesli döneme geçiren marka. Ben dahil birçok arkadaşımın çalıştığı çok değerli bir marka Star TV. Bize düşen, markayı hak ettiği yere getirmek. Görsel ve içerik kalitesiyle bir yıl sonra başka bir Star TV göreceksiniz.
"'İffet' ve 'Firar' kalacak"
* Nasıl bir yol haritası belirlediniz? Yılbaşına kadar neler yapacaksınız? 'İffet' dışındaki bütün dizileri bitireceğiniz doğru mu?
Böyle bir kararımız yok ama sadece dizi üzerine kurulan bir televizyonculuk anlayışından kurtulmamız gerekiyor. Kolay bir iş değil tabii ki bu. Piyasanın gerçeklerine de uymamız lazım. Star'ın avantajları olduğu gibi dezavantajları var. Editörler için bir yazı düzeltmektense yeniden yazmak daha kolaydır ya onun gibi. Biz şimdi yeniden yazmak yerine zamanla değiştirmek üzerine bir yol seçtik. Star'ın varolan izleyicisinden vazgeçmeden yeni izleyicileri davet etmeye çalışacağız.
'İffet' en çok izlenen dizisi Star'ın, devam edecek tabii ki. 'Firar' da gayet iyi gidiyor. Diğer diziler de reyting dünyasının acımasız terazisine bağlı. Onun dışında enterasan bir yarışma formatı var. Arkadaşlar onun üzerinde çalışıyor. Yılbaşında logo dahil tüm görsel yapı değişiyor, yeni Star'ın nereye gitmek istediğinin işaretlerini görebileceksiniz.
* Cem Aydın'ın kafasında bir yıl sonra nasıl bir Star TV var?
Cem Aydın'ın kafası çok önemli bir kafa değil. Doğuş Grubu'nun bir iş yapma biçimi ve değerleri var, ben ve arkadaşlarım bu anlayışı medya alanında temsil etmeye çalışıyoruz. Yayıncılıkta kalite arayışı ve sosyal fayda gibi bir derdimiz var. Daha çok reyting, daha çok para değil derdimiz. Tabii ki ticari bir iş yapıyoruz ama her şeye rağmen değil.
DYG'nin 'kırmızı çizgileri'
* "Star TV'de asla olmayacak" dediğiniz ne var?
İzleyicinin ruh haline zarar veren, duygu sömürüsü yapan, insanları aşağılayan, özel hayatı ihlal eden hiçbir yapım Star TV'de olmaz.
* Star TV ile hedefiniz hangi sıra?
Star, kimi gün 4'üncü kimi gün de 5'inci oluyor. Hedefimiz ocakta, 'Muhteşem Yüzyıl'ın
Star'a geçmesiyle 2'nci ve 3'üncü sıralara yerleşmek. Kendi tasarladığımız işlerin hayata geçmesi Eylül 2012'yi bulur. İstediklerimizi yapabilirsek gerçek
anlamda ikinci oluruz. Kimlik-kişilik çerçevemizi sert rekabet ortamında oturtabilirsek 2013 yılında birincinin tahtını sallamaya başlarız. Bu arada illa birinci olacağız diye de bir hırsımız yok. Para kazanalım, sevdiğimiz, arkasında durabileceğimiz işler yapalım yeter.
Uğur Dündar neden yok?
* Star TV'ye en çok reyting kazandıran Uğur Dündar'dı ama iktidar sevmediği için galiba siz de almak istemediniz onu?
Bazı konularda algı kapalı olduğu için böyle görünüyor. Ne deseniz boş, herkes duymak istediğine inanıyor. Yine de yanıtlamaya çalışayım. Doğan Grubu'yla görüşürken "Biz haberci bir grubuz, o yüzden haber kadrosuna ihtiyacımız yok" dedik. Onlar da satış öncesinde kendi içlerinde bir düzenleme yaptı. Bazı çalışanları başka bölümlere kaydırdılar, bazılarıyla yollarını ayırdılar. Uğur Dündar saygınlığı ve yaptığı işlerle birçok gazeteciye örnek olmuş bir kişilik, bir marka. Böyle bir kişilikle çalışacaksanız onun kurallarına uymak zorundasınız. Kendi kurallarınızı, anlayışınızı bir kenara koyacaksınız. Yayın planlamadan içeriğe kadar. Oysa bizim önceliğimiz yeni bir eğlence kanalı yapmak. Bilmiyorum anlatabildim mi?
UEFA kabul ederse maçlar NTV Spor'da
* 'Şampiyonlar Ligi' maçlarını Star TV'den mi yayınlamaya devam edeceksiniz?
Haftaya UEFA ile toplantımız var. Kabul ederlerse maçları NTV ya da NTV Spor'a kaydırmak istiyoruz.