F1 2009

F1'de 2009 heyecanı bu hafta sonu Avustralya'da başlıyor..

F1 2009 Yarış Takvimi

29 Mart / Avustralya Grand Prix - Melbourne
5 Nisan / Malezya Grand Prix - Sepang
19 Nisan / Bahreyn Grand Prix - Manama
10 Mayıs / İspanya Grand Prix - Barcelona
24 Mayıs / Monaco Grand Prix - Monaco
7 Haziran / Türkiye Grand Prix - İstanbul
21 Haziran / İngiltere Grand Prix - Silverstone
28 Haziran / Fransa Grand Prix - Magny-Cours
12 Temmuz / Almanya Grand Prix - Hockenheim
26 Temmuz / Macaristan Grand Prix - Budapeşte
23 Ağustos / Avrupa Grand Prix - Valencia
30 Ağustos / Belçika Grand Prix - Spa
13 Eylül / İtalya Grand Prix - Monza
27 Eylül / Singapur Grand Prix - Singapur
11 Ekim / Japonya Grand Prix - Fuji
18 Ekim / Çin Grand Prix - Şangay
1 Kasım / Brezilya Grand Prix - Sao Paulo
15 Kasım / Abu Dabi Grand Prix - Abu Dabi
 
FIA mevcut puan sistemine devam kararı aldı..

FIA Dünya Motorsporları Konseyi geçtiğimiz hafta Cenevre'de yaptığı toplantıda, en çok puan toplayan değil, en çok yarış kazanan sürücünün şampiyon olmasını sağlayacak bir sistemi kabul etmişti.

Ancak bu karar, F1 takımlarının tepkisini çekmiş, FOTA, kural değişikliğinin, FIA'nın kendi kararlarıyla -bu kadar geç bir safhada alınan kararın tüm takımların tam desteği olmaksızın uygulanamayacağı- çeliştiğini ifade etmişti.

FIA bunun üzerine takımların bundan memnun olmaması halinde, bu değişikliğin rafa kaldırılabileceğini belirtmişti.

Konuya ilişkin belirsizlik bugün resmi 2009 Sportif Düzenlemeleri'nin güncellenmesile sona erdi ve FIA en çok puan kazanan sürücünün şampiyon olduğu sisteme devam edilmesi kararı aldı.

Federasyonun Cenevre'de aldığı karar, takımların yanı sıra sürücüler ve bazı eleştirmenlerin de tepkisini çekmişti.
 
Okay Karacan ile TRT'de
Dünyanın en büyük motor sporları organizasyonu "Formula 1", 3 sezon boyunca TRT ekranlarında olacak.

Türkiye, Hamilton'dan Massa'ya, Raikkonen'den Alonso'ya, Barrichello'dan Kubica'ya kadar birçok ünlü pilotun nefes kesen mücadelesini Cumartesi gününden itibaren özel programlarla TRT 1 ekranlarından izleyebilecek.

Yaklaşık 60 milyon insanın naklen izlediği dünyanın en büyük motor sporları organizasyonu "Formula 1", 3 sene boyunca TRT ekranlarında olacak.

Dünyanın en genç şampiyonu Lewis Hamilton, Hakkinen'in varisi Kimi Raikkonen, 2 kez dünya şampiyonu ünvanlı Fernando Alonso, Brezilya'nın yeni Senna'sı Felipe Massa, tecrübeli pilotlar Barrichello, Fisichella, Trulli, genç yetenekler Kubica, Vettel ve diğerleri kozlarını TRT'de paylaşacak.

Ferrari, McLaren, BMW ve Renault'un akıllara durgunluk veren ve saatte 360 kilometreye ulaşan hız mücadelesi, 2009 sezonu boyunca İstanbul Park'ın da aralarında bulunduğu 17 pistte yine nefesleri kesecek.

İşte bu nefesleri kesecek yarışın tüm gelişmeleri, naklen yayınlar ve özel programlarla Türkiye'nin ekranında olacak.
TRT'nin yayınları; sezonun açılış mücadelesi Melbourne'deki Avustralya Grand Prix'i ile başlayacak.

Cumartesi sabahı saat 08.00'deki sıralama turları ve Pazar sabahı saat 09.00'da başlayacak yarış, TRT 1 ekranlardan naklen yayınlanacak.

"Formula 1" sevenlere bir müjde daha... Yarışlar Serhan Acar'ın anlatımı ve Okay Karacan'ın yorumlarıyla izleyicilerle buluşacak.

Kaynak: TRThaber
 
Serhan Acar'sız bir Formula 1 yayını düşünemiyordum hiçbir zaman ve TRT onu alarak en doğru hamleyi yaptı..Okan Karacan ise eski günlerden hatırladığımız bir isim ve bu ikilinin yorumlarını merakla bekliyorum şimdiden..
 
İşte TRT ya sonunda doğru düzgün yayın görebileceğiz.CNN'inkide iyiyide tanıtım felan o kadar iyi değildi.Daha iyi bir sezon bekliyor bizi inşallah :).Ferrari'm bu sene her alanda şampiyon olur inşallah :)
 
Eren Aydın' Alıntı:
Okay Karacan ile TRT'de"Formula 1" sevenlere bir müjde daha... Yarışlar Serhan Acar'ın anlatımı ve Okay Karacan'ın yorumlarıyla izleyicilerle buluşacak.

bence ters olmuş
okay karacan anlatmalı serhan acar yorumlamalı
teknik bilgi olarak çok üstün serhan acar
ki zaten istanbul parktaki yarışlarda teknik ekipte oluyor hep
 
Avustralya GP - Değerlendirme

Geçtiğimiz yıl yaşadığımız heyecan dolu sezonun ardından, 2009 Formula 1 sezonu nihayet Cuma günü yeniden başlıyor. Bu sezon neler yaşanacağını kimse tahmin edemiyor. Bu makalede Avustralya Grand Prix'ye ilişkin bilgiler bulacaksınız.

Melbourne, Formula 1?de tümüyle yeni bir dönemin başlama noktası olacak., ?Aşırılıklar sonrası? ilk dönem, yeni nesil ilk araçlar, takımların sporun geleceğine yön verme çabaları için birleştiği ilk sezon olacak.

Fakat Avustralya Grand Prix hepsinden daha çok heyecan verici ve çekici olacak. Brezilya?daki şampiyonluğunun ardından Lewis Hamilton, Mercedes?in bir müşteri takımının çıkış yapma ihtimali olan bir sezona giriyor. Kimi Raikkonen, felaket bir sezonun ardından kendisini yeniden ispatlamaya çalışacak. Toyota ve Red Bull da yeni sezona gayet ciddi hazırlanmış görünüyorlar. BMW Sauber, F1.09 ile çıtayı yükselterek bu sezon şampiyonuğu elde etmeye çalışacak.

Tartışma konuları

1 ? McLaren?deki delik ne kadar derin?

McLaren, ciddi problemler yaşadığı spekülasyonlarına maruz. Açıkçası bu McLaren tarafından da kısmen kabul edildiği için pek spekülasyon sayılmaz. MP4-24?ün Barselona testlerinde yavaş kaldığı ortada. Takım her ne kadar yeni aero değişikliklerle bunu telafi etmeye çalışsa da durum İngiliz ekibi için pek iç açıcı görünmüyor.

2. Brawn?ın testlerdeki hızı yarış haftasonunda da devam edecek mi?

Ross Brawn, BGP 001?in testlerdeki üstün performansının gerçek olduğunda ısrarcı. Aracın uzun mesafeli sürüşlerde hızı da aynı şekilde etkileyici. Bununla birlikte takımın testlere çok geç başlamış olması, dayanıklılık konusunu hala bir soru işareti olarak kalmasına sebep. Ancak eğer dayanıklılık problemleri yaşamazlarsa, F1?in bu en yeni takımının ciddi bir rakip olmaması için hiçbir neden yok.

3 ? Kimi Melbourne?de ne yapar?

Kimi Raikkonen, geçtiğimiz sezon şampiyonluğunu savunmaya çalışmaktan çok sebebi pek de açıklanmayacak derecede donuk ve şanssız bir sezon geçirdi. Sezonun ilk yarışlarındaki önceliği, kendisiyle Felipe Massa arasındaki dengesizliği ortadan kaldırmak olacak. Melbourne?de kazanamazsa en azından Massa?nın önünde yer alan sürücü olmak isteyecek.

4. Kimler KERS kullanacak?

Pahalı bir teknoloji olan KERS, kullanıcılarına ne kazandıracak acaba? Bazı takımlar Avustralya?da KERS kullanmayacaklarını açıkladı. Diğer bazıları ise Cuma serbest antrenmanlarına kadar ne yapacağını bilmiyor. Renault, Ferrari ve McLaren, sezona KERS sistemiyle başlayacaklarını duyurdu. Sistemi ilk geliştirmeye başlayan takımlardan biri olan BMW ise kararsız. İlk yarışta sistemin nasıl bir fark oluşturacağı ortaya çıkacak.

5. Sollamalar daha mı kolay olacak?

Bu yılki kural değişikliklerinin başlıcı amaçlardan biri zaten F1?in seyir zevkini artırmaktı. Bunun için de özellikle sollamaların kolaylaştırılması amaçlanıyor. Teorik olarak KERS?in araca sağlayacağı ekstra güç, sürücüler tarafından ayarlanabilir flapler aracı ve aerodinamik kuralların sollamayı kolaylaştırması gerekiyor. Fakat mesela Massa, Adrian Sutil?in arkasında dört tur geçirmek zorunda kalırsa, yeni kuralların işi yaramadığını söyleyebiliriz.

Kritik Faktörler

1. Yol tutuşu
Bütün cadde pistleri gibi Albert Park?ta da yol tutuş seviyesi genelde düşük. Mühendisler Melbourne?de lastiklerin geniş bir alana yayılmasını sağlayacak ve daha güçlü bir yol tutuşuna imkan tanıyacak mekanik ayarlar üzerinde odaklanacak. Ayrıca bu yılki denge dağılım farklı olduğu için arkadaki oluksuz lastiklerdeki aşınma probleminin de üstesinden gelmek zorunda kalacaklar.
2. Doğru aerodinamik

Testler kimin doğru aerodinamiğe sahip olduğu konusunda kabaca bir cevap verebilir. Ancak sezonun açılış yarışı gerçek tabloyu ortaya çıkaracak. Büyük aero değişiklikler, takımların simülasyon kapasiteleri üzerinde kaydedeğer bir yük getirdi. Bu sezon aerodinamikte, test yasağı da olduğu için, ters giden birşeyler olursa, bunun takımlara maliyeti çok daha yüksek olacak.

3. Finişe ulaşma

Bilindiği gibi Avustralya sürprizlere gebe bir yer. Bazı takımlar, kış testlerinde gizlemeyi başardıkları noktaları Albert Park?ta açığa çıkarıyor. Bir takım, dayanıklı bir araç üretmiş olsa bile, ilk turda 1. veya 3. virajda ön kanadını kaybetme ihtimali hiç de düşük değil. Yani yarış boyunca sürprizlerle karşılaşma ihtimali yüksek.

Strateji

Avustralya?da genellikle iki pit stoplu strateji uygulanır. Bu yıl Bridgestone?un tedarik edeceği iki çeşit arasındaki sertlik daha yüksek olacak. O yüzden takımlar yanlış bir tercih yaptıklarında, bunun bedelini daha yüksek ödemek zorunda kalacak. Bu, opsiyon lastiğinin mümkün olduğunca kısa bir mesafede kullanılacağı manasına geliyor. Fakat bunun startta mı yoksa son bölümde mi kullanılacağı konusu takımdan takıma değişiyor.


testlere bakılırsa ilk yarışta ön planda olması beklenen takımlar renault, ferrari, brawngp ve redbull
büyük heyecan yarın antreman turlarıyla başlıyor
 
Yeni canavarımız F1.09 ile şampiyonluk gelir mi bilmiyorum ama bu sene daha iyi bir takım olabileceğini düşünüyorum Kubica ve Heidfeld'li Sauber'in..

610x.jpg
 
Jenson Button, Brawn GP'nin domine ettiği Avustralya Grand Prix sıralama turlarında, son üç yıl içindeki ilk pole pozisyonunu kazandı. Rubens Barrichello, birinci ve ikinci seansta Button'ın önünde en iyi tur derecelerine imza atarken, her iki pilot da her iki seansta rakiplerine fark atmayı başardı.

Adeta Brawn GP çifti arasında mücadeleye sahne olan son seansta ise pole pozisyonu, 0.305 saniye gibi bir farkla Brezilyalı sürücüyü geride bırakan İngiliz pilotun oldu.

Button son seanstaki ilk hız turunda rakiplerinin yaklaşık 0.5 saniye önünde ilk sıraya yükseldi. Kısa bir süre sonra Barrichello takım arkadaşına cevap verdi ve liderliği devraldı. Ancak Button'ın daha sonraki hız turu Albert Park'ta start çizgisindeki pole pozisyonunu belirledi.

Brawn GP her ne kadar Honda Racing'in devamı niteliğinde olsa da, resmi olarak yeni takım kategorisinde değerlendiriliyor. Bu yüzden Brawn GP, Mercedes-Benz takımının 1954'de Fransa GP'deki başarısından bu yana, ilk sezonunun ilk yarışında pole pozisyonunu kazanan ilk takım oldu.

Daha önceki sezonlarda olduğundan çok farklı bir grid dizilimi gördüğümüz sıralama turlarında Red Bull ve Williams, Brawn GP'nin en büyük rakipleri olarak ortaya çıktı. Ferrari ilk 10'da yer alırken, McLaren ancak 14 ve 15. sıralarda yer bulabildi.

Sebastian Vettel yeni takımı Red Bull Racing'le çıktığı ilk yarış haftasında üçüncü sırada yer alırken, BMW Sauber pilotu Robert Kubica da dördüncü oldu.

Serbest antrenmanların lider ismi Nico Rosberg ise Williams'ı, Toyota pilotu Timo Glock ve Felipe Massa'nın önünde beşinci gride taşıdı.

1. Button Brawn-Mercedes (B) 1:25.211 1:24.855 1:26.202 19
2. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:25.006 1:24.783 1:26.505 21
3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:25.938 1:25.121 1:26.830 21
4. Kubica BMW-Sauber (B) 1:25.922 1:25.152 1:26.914 19
5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:25.846 1:25.123 1:26.973 21
6. Glock Toyota (B) 1:25.499 1:25.281 1:26.975 19
7. Massa Ferrari (B) 1:25.844 1:25.319 1:27.033 21
8. Trulli Toyota (B) 1:26.194 1:25.265 1:27.127 20
9. Raikkonen Ferrari (B) 1:25.899 1:25.380 1:27.163 21
10. Webber Red Bull-Renault (B) 1:25.427 1:25.241 1:27.246 20
11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:25.827 1:25.504 14
12. Alonso Renault (B) 1:26.026 1:25.605 12
13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:26.074 1:25.607 16
14. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:26.184 1:25.726 15
15. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:26.454 no time 5
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:26.503 10
17. Piquet Renault (B) 1:26.598 12
18. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:26.677 10
19. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:26.742 9
20. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:26.964
 
Brawn GP difüzör kullanan üç takımdan biriydi..Difüzör konusu 14 Nisan'da kesin karara bağlanılacak..Sıralama turlarına gelince yine de çok iyi iş çıkardılar..Bu sene fazla test yapamamalarına rağmen kutlamak lazım onları..Ferrari ortada bir tempoda ilerliyor,McLaren ise sorunlarını halletmesi zaman alacaktır ama kısa sürede düzeleceklerini düşünüyorum..Yeni sezonda konulan uygulamalar küçük takımların işine yaradığı gibi seyir zevki açısından da keyif verecektir izleyenlere..
 

Üst