Formula 1 2011

Formula 1'de 2011 Sezonunun Şampiyonu Kim Olur?


  • Kullanılan toplam oy
    22
Bahreyn'deki olaylar nedeniyle gecikmeli olarak başlayan yeni sezon bugün antremanlarla kendini gösterdi.
Değişen kurallarla yeni sezon neler getirecek bekleyip görelim. Sezon öncesi testlerde en hızlı Red Bull, en dayanıklı Ferrari görünüyordu.

2011 Sezonu takımlar ve Pilotlar:

Red Bull-Renault

1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber


McLaren-Mercedes

3. Lewis Hamilton
4. Jenson Button


Ferrari

5. Fernando Alonso
6. Felipe Massa


Mercedes

7. Michael Schumacher
8. Nico Rosberg


Renault

9. Nick Heidfeld
10. Vitaly Petrov


Williams-Cosworth

11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado


Force India-Mercedes

14. Adrian Sutil
15. Paul di Resta


Sauber-Ferrari

16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez


Toro Rosso-Ferrari

18. Sebastien Buemi
19. Jaime Alguersuari


Lotus-Renault

20. Heikki Kovalainen
21. Jarno Trulli


HRT-Cosworth

22. Narain Karthikeyan
23. Vitantonio Liuzzi Test drivers


Virgin-Cosworth

24. Timo Glock
25. Jerome d’Ambrosio
 
Halil İbrahim;

Kubica'dan haber çıkmıyor.. Ne zaman döneceği, ne zaman yarışabileceği belli oldu mu ?


Emre, Kubica'nın durumu beklenenden daha iyi.
Şu araçtan ilk çıktığı anda elini kaybetme tehlikesi çok yüksekti. O tehlikeler çoktan aşıldı, elindeki ve ayağındaki kırıklar düzeltildi, kaburgasındaki kırıklar sorun çıkarmadağı zaman fiziksel tedaviye başlanacak elleri ve ayaklarındaki refleksleri tekrar kazanması için. Briatore ve doktorlar ezonun ikinci yarısına yetişecek şeklinde konuştular ama vücudu g kuvvetine eskisi gibi dayanamayacağı düşünülerek bu sezon yarıştırılması istenmiyor.
 
İlk antrenmanlarda Red Bull ön plandaydı ama ikinci antrenmanlarda sürpriz bir şekilde iki McLaren ilk iki sırayı aldı..
McLaren'in testlerde büyük bir sorunu olduğu ortadaydı,cafcaflı bir açılış yaptılar ama arabanın tasarımından memnun olmadıkları için yeni tasarımı daha sade bir şekle soktular geçtiğimiz günlerde..Yarışta ne olur bilinmez tabi,rekabetçi olmaları şart..
Bu sene lastik üreticisi Pirelli olduğu için birçok takım lastiklere alışma sürecinde..Button'un bir yorumu vardı "yarışların son bölümünde çok fazla geçişe şahit olabilir seyirciler." diye..
Bu sezon Mercedes ve Renault takımları büyük gelişme kaydettiler sezon öncesine bakıldığında..Keza arka sıralardan da Lotus'un çok ciddi yatırımları olduğu söyleniyor..Lotus'un Force India'yı gözüne kestirdiği söyleniyor ama hemen orta sıralara oynamaları imkansız tabi..

Güzel bir sezon olacağını düşünüyorum genel olarak..Red Bull zaten iddialı , Ferrari de bu sene sağlam adımlar attı..McLaren de bu ikilinin temposuna hemen olmasa da 3-4 yarış içinde uyum sağlayacaktır..
 
Dünya basını ayağa kalmış artık ne olduysa.. Red Bull uçak tasarlamış, Vettel hiç geçilmez falan diyorlar..
Bu işi bilenler ve hakkını vererek takip edenler Red Bull'dan çok büyük dominasyon gelir bu sene demekteler..
Hamilton da aynı fikirdeymiş bu arada...
 
Dünya basını ayağa kalmış artık ne olduysa.. Red Bull uçak tasarlamış, Vettel hiç geçilmez falan diyorlar..
Bu işi bilenler ve hakkını vererek takip edenler Red Bull'dan çok büyük dominasyon gelir bu sene demekteler..
Hamilton da aynı fikirdeymiş bu arada...

Vettel sıralama turlarında Hamilton'a , KERS kullanmadan 0.8 saniye fark attı Emre abi..KERS'in ekstradan 0.5 saniye avantaj sağladığı düşünülürse fazla söze gerek yok..
 
Dünya basını ayağa kalmış artık ne olduysa.. Red Bull uçak tasarlamış, Vettel hiç geçilmez falan diyorlar..
Bu işi bilenler ve hakkını vererek takip edenler Red Bull'dan çok büyük dominasyon gelir bu sene demekteler..
Hamilton da aynı fikirdeymiş bu arada...

Emre, orası kesin. Adrian, kitaptaki kurallar boşluklarını çok iyi görüyor ve kullanıyor. Önceki yıllarda gene hızlı araçlar tasarlıyordu ama dayanıklı değildi araçları. Bu yıl onu da çözmüş görünüyorlar.
Geçen yıl f kanalı bulmuştu. Bu yılki araçta da egsoz çıkışına dikkatli bakın. Fabrika bacası gibi kocaman. Diğer araçlarınkinin iki katı nerdeyse.
Ama geçen yıl olduğu gibi Red Bull'lar başını alıp gidemeyecek bu sene Pirelli sayesinde. Sıralamalarda bile lastikler kendini gösterdi.
Ferrari'ler lastik ısınmada sorun yaşadığı için bütün yumuşakları ilk iki elemede kullandılar son bölüme 1 set lastik kalınca istedikleri turları atamadılar. Schummaher ikinci bölümde lastikleri bittiği için ilk bölüme kalamadı.
İki set lastik arasında 0.7 saniye fark var. Araçlar dolu depoyla hızlanana kadar lastikler bitiyor. Lastikler yenilenince de pistteki yerin kayboluyor.
Bu sene çok ilginç yarışlar göreceğimiz kesin. Pit stratejileri çok önem kazandı. Ferrari şampiyonluğuna mâl olan bu hatadan sonra bu bölümde büyük değişiklikler yaptı ki son transfer İtalyan Hava Kuvvetleri Akrobasi Takımı'ndan bir yüzbaşı.
Hamilton, Red Bull'a kafayı takmış görünüyor. "Asla bizim takım ya da Ferrari gibi olamayacaklar. Alt tarafı bir içecek şirketi." demişti.
Bu içecek şirketi bu sene de milleti içirecek gibi duruyor lastikler bir sürpriz yapmazsa.
 
Vallahi Hamilton doğru demiş. Red Bull'cular kusura bakmasın ama geçileceksek Ferrari geçsin arkadaş bizi ne öyle Red Bull filan Hadi Montoya ve Ralf'in hatrına Williams'a da tama derim. Ama ne öyle red bull filan ya vallahi çıldırıyorum şu Red Bull birinci oldukça. Bu lastik olayı çok kötü olmuş çünkü tam işler iyi giderken sorun çıkarabilir bu lastikler ve iş artık kısmete döner. Michelin'i harcayanlar utansın şimdi Bridgestone satış yapınca kaldılar Pirelli'ye. Çok saçma olmuş bu lastik işleri. Ayrıca hakkını vermek zorundayım Kers'siz 0,8 ne demek arkadaş ayıp ya. 2 sene önce kers bizi rezil olmaktan kurtarmıştı ama bu sene kurtaramayacak gibi. Eskiden bizim otomobil uçardı ama dayanıksızdı. Ben yine onu istiyorum. En azından yarışın yüzde 75ini önde götürüp kalan yüzde 25ini de aha şimdi arkadan çıkacak dumanlar şeklinde heyecanla izliyorduk.
 
Ben Kimi Raikkonen yarışmadığı için geçen sene pek takip etmemiştim. Şu anki tabloda desteklediğim isim McLaren'den Jenson Button. Ancak takip ettiğim ve okuduklarıma göre Vettel büyük favori gibi görünüyor. Bence F1'in eski tadı yok zaten, bu sene de pek takip edeceğimi zannetmiyorum
 
Avustralya GP'yi Vettel kazandı..Hamilton ikinci olurken,sürpriz bir şekilde Petrov üçüncü sırayı aldı..Alonso yarışın sonlarına doğru Webber'i geçerek dördüncü sırayı aldı..Webber beşinci olurken,Jenson Button altıncı oldu..
Sauber pilotları yedinci ve sekizinci sıraları aldılar lakin arka kanatla ilgili bir sorun yaşadılar ve klasmandan ihraç edildiler..Arka üst kanatlarının performans arttırıcı olmasıymış mesele..Tabi Suaber yönetimi itiraz edeceklermiş bu duruma..Bu arada çaylak pilot Perez'i ilk yarıştan beğendiğimi de ekleyeyim..Meksikalı Perez için geleceğin Kimi'si diyorlar..İkisinin de ilk deneyimlerini Sauber'de yaşamaları ayrı tesadüf..Ne diyelim hayırlısı.. : )

http://www.turkiyef1.com/haberler/25310/vettel-avustralyada-cok-rahat-kazandi.html
 
Vettel'e tek oyu veren bendim.Gerçi 2 olmuş ama :D Yeni M.Schumacher gibi geliyor bana.Seviyorum kendisini inşaallah Shumi gibi domine eder uzun bir süre :D
 
Sebo Reis ( Sebo Vettel) sıradaki yarışta (sanırım Malezya idi ) KERS kullanacakmış.. Ben her yarışı izleyemiyorum ama o çocuğu seviyorum sayılır.. Montoya'dan sonra sempati duyduğum ilk sürücü herhalde..

Bir de bu Red Bull içecek firması sadece açıklamaları falan saçma olmuş Hamilton'ın.. Para konuşur abi bu işlerde.. Firmanın içecek firması olmasıyla ne alakası var.. İsterse catering firması olur, isterse organizasyon şirketi olur.. Takdir edeceklerine yermek tam ingiliz mantığı işte..Adamlar tek başlarına bu maliyetin altına girmişler ve başarılı da oluyorlar.. F1 sonrası tanınırlıkları yüzlerce kat artmıştır herhalde.. Zaten bu piyasa araştırmaları da mutlaka yapılıyordur..
 
Emre, aslında çok çelişkili bir durum var ortada. Red Bull, yarışan araçların içinde azami hız olarak 17. sırada. Önüne geçtiği araçlar ise, yeni takımlar Lotus, Virgin ve HRT. Hız olarak en yüksek Sauber var. Malezya'da kers kullanma kararlarının arkasında bu durum var. Kocaman iki tane düzlük var, arkasına diğerlerinden birinin takılıması durumunda canla başla savunma yapmaları çok zor kers olmadan.

Yalnız asıl sorun, kers kullandıklarında araçlarında dayanıklılık sorunları oluşuyor. Bakalım 2 hafta içinde test yapmadan bu işi nasıl çözecekler.

Bu arada, Sauber'in arka kanatlarından sonra Red Bull'un da -geçen seneki gibi- ön kanatlarının fazla esnediği yönünde itirazlar gelmiş resimler ve videolar eşliğinde.
Renault motorunun diğer motorlara göre 20-30 beygir düşük olduğunu biliyoruz, e azami hız olarak da en sondalar. Geriye kalan tek şey, bu adamlar kurallardaki boşlukları çok iyi görüyor demek ki...
http://desmond.yfrog.com/Himg640/scaled.php?tn=0&server=640&filename=wnxw.png&xsize=640&ysize=640


Bu sezon zor bitecek galiba...
 
Malezya'da da Sebo Reis kazanmış yarışı.. Çok hızlı başladı Vettel..
Ferrari takımı da pilotlar iyi ama araç yeterince hızlı değil, çalışıyoruz demiş..
Siz çalışana kadar Red Bull bir daha şampiyon olacak herhalde, yine buldozer gibi girdiler.
 
Yarışın kazananı Heidfeld oldu..Renault iyi girdi bakalım acaba devam edecek mi bu performans..
Kaybedeni ise Hamilton oldu..Yarışın ikinci bölümünde şanssızlıklar yaşadı ve Alonso ile cezayı da yediler..Alonso'nun yeri değişmedi ama Hamilton bir sıra geriye düştü..
Vettel uçmaya devam ediyor..Red Bull'un yaptıklarına ve yapacaklarına saygım sonsuz..10 yıl önce Schumi'nin Ferrari'yle yaptıklarını şu anda Vettel yapıyor..Arada uçurum bir fark var araba kalitesinde..Nasıl yetişecek McLaren ve Ferrari soru işareti..Belki geçen yılki gibi Webber ile birbirine girerse ortak olabilirler..Aksi halde işleri çok zor..
 
Vettel bu sabah sıralama turlarında en yakın rakibine 0.7 saniye fark atarak pole posizyonunu aldı..Button ikinci sırayı alırken,Lewis Hamilton ise üçüncü oldu..Bu sezon kötü giden Rosberg ise dördüncü oldu..Ferrari pilotları ise 5 ve 6 oldular..M.Webber ise çaylak pilot Maldonado'nun attığı son turdan sonra sürpriz biçimde 18.sırada kaldı..

Çin Grand Prix yarışı yarın sabah 10:00'da..
 
Çin yarışını Lewis Hamilton kazandı !!
Bugün bir kez daha görüldü ki,lastikleri koruyabilen şampiyon olacak..
Gerçi Hamilton dün sıralama turlarından sonra çok iddialıydı,lastikleri yarışa sakladığını söylemişti..İlk pit stoplara kadar işler iyi gitmese de daha sonra verimini fazlasıyla aldı..Yarış başlamadan benzin sızıntısından dolayı birtakım sorunu vardı ve ısınma turuna kadar McLaren mekanikerleri araç üstünde çalışıyorlardı hala pist üstünde..
Yarışa gelirsek,yarışın başında Rosberg erken pit stop yaparak bir anda kendini 4-5 saniye önde ilk sırada buldu..
İkinci pit stoplarda McLaren'ler aynı hamleyi yaptı ve yarış temposunu arkalarına aldılar..
Ferrari'de ise,özellikle Alonso ikinci pit stop'a geç girince epey arkada kaldı..Bir ara tur başına 4-5 saniye yiyordu ve herkese geçildi..
Yarışın bitimine son 5 tur kala Hamilton,Vettel'i rahat geçti..Zaten geçmeden önce her tur 1 küsür saniye farkla geliyordu arkadan,Vettel'in lastikler bitmişti..
Son turda sürprizi ise Webber yaptı..18.sırada başladığı yarışta güzel bir statejiyle yukarılara kadar çıktı ve son turda Button'a yaptığı atakla üçüncü sırada bitirdi yarışı..

image16.jpg


Dördüncü yarış 8 Mayıs'ta İstanbul'da olacak..Malezya ile beraber en ucuz biletleri satıyoruz.. : )
 
Türkiye'nin Formula 1'e bu yıl son kez evsahipliği yapacağı aylardır konuşuluyor. Ancak ilk kez yetkili bir ağızdan bu yönde bir açıklama geldi. İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş, "Seneye yarış yapılmayacak gibi görünüyor" dedi.
 
Yatacak yerin yok Button o kadar diyorum sana. Son 5 yılın en iyi stratejisiyle yarıştık ve gittin Webber gibi bi adama geçildin. Ayıp yahu bi daha da bulursun bu yarıştaki gibi stratejiyi :)
 

Üst