F1 2009

hamilton son sıradan başlayacak sorun yaşadığı için

kimi, massa, alonso, heidfeld, kovalainen gibi isimlerin 10 dan sonraki sıralarda başlaması büyük heyacanın bir işareti yarın için. ön kanatların eskiye göre daha geniş olduğunu düşünürsek ilk virajda bu saydığım önemli isimlerin bir karambolde kaza yapma olasılığı da yüksek
bekleyip görelim
 
Brawn fırtınası Avustralya'yı kasıp kavurdu

Jenson Button Brawn GP'nin Formula1'deki ilk yarışında zaferin sahibi oldu. İki kez güvenlik aracının piste girdiği Avustralya Grand Prix'sinde ikinci sırayı ise gene Brawn GP'den Rubens Barrichello aldı.
Yarışı baştan sona önde götüren Jenson Button harika bir performansın ardından Formula1 kariyerindelki ikinci zaferine Avustralya Grand Prix'sinde ulaşmış oldu. Rubens Barrichello'da yarış içerisinde bir kaç kez gerilere düşmesine ve iyi bir start alamamasına rağmen yarışı 2. sırada bitirerek Brawn GP'nin Formula1'e rüya gibi bir başlangıç yapmasını sağladı.

Toyota'dan Jarno Trulli ise 8. sırada başladığı yarışta podyumun son basamağına çıkan isim oldu. Yarışa en arkadan başlayan ve Avustralya'da puan almayı beklemediğini söyleyen Lewis Hamilton ise pistte yaşanan olaylarında yardımıyla yarışı 4. sırada bitirerek 2009 sezonuna çok iyi bir başlangıç yaptı.

Toyota'nın Alman pilotu Timo Glock ise yarışı 5. sırada bitirerek 4 puanın sahibi oldu.

Yarışın bitimine 3 tur kala yarışı ikinci ve üçüncü sırada sürdüren Sebastian Vettel ile Robert Kubica arasında yaşanan kaza sıralamanın büyük bir bölümün değişmesine neden oldu.


Avustralya Grand Prix
Albert Park, Melbourne, Avustralya;
58 tur; 307.574km;
Hava durumu: Güneşli

Poz Sürücü Takım Zaman
1. Button Brawn GP (B) 1s34:15.784
2. Barrichello Brawn GP (B) + 0.807
3. Trulli Toyota (B) + 1.604
4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.914
5. Glock Toyota (B) + 4.435
6. Alonso Renault (B) + 4.879
7. Rosberg Williams-Toyota (B) + 5.722
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.004
9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.298
10. Sutil Force India-Ferrari (B) + 6.335
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 7.085
12. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 7.374
13. Webber Red Bull-Renault (B) + 1 tur
14. Vettel Red Bull-Renault (B) + 2 tur
15. Kubica BMW Sauber (B) + 3 tur
16. Raikkonen Ferrari (B) + 3 tur

En hızlı tur: Rosberg, 1:27.706

Yarış dışı:

Driver Team On lap
Massa Ferrari (B) 46
Piquet Renault (B) 25
Nakajima Williams-Toyota (B) 18
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1

Puan durumu:

Sürücü:
1. Button 10
2. Barrichello 8
3. Trulli 6
4. Hamilton 5
5. Glock 4
6. Alonso 3
7. Rosberg 2
8. Buemi 1

Takım:
1. Brawn GP 18
2. Toyota 10
3. McLaren-Mercedes 5
4. Renault 3
5. Williams-Toyota 2
6. Toro Rosso-Ferrari 1
 
Brawn GP'yi tebrik etmek gerekir herşeye rağmen.Ayrıca son bölümlerdeki kazalarıyla meşhur bir yarış oldu diyebiliriz bu yarış için.Ferrari "0" çekti bu yarışta..Yarışı seçimlerden ötürü izleyemedim ama tekrarına bakmayı düşünüyorum şu anda..

Bu arada Trulli güvenlik aracı esnasında Hamilton'u geçtiğinden 25 saniye ceza yemiş ve yarıştan puan alamadı anlamına geliyor bu..
 
Formula 1'de sıralama değişti! Hamilton 3. sırada!
Formula 1'de sezonun ilk yarışı Avustralya Grand Prix'sinde 3. olan İtalyan Jarno Trulli'ye, güvenlik kriterlerine uymadığı gerekçesiyle 25 saniye cezası verildi.

Uluslararası Motor Sporları Federasyonu (FIA), sezonun ilk yarışının 55. turunda meydana gelen kazanın ardından piste giren güvenlik aracından sonra ''sollama'' yaptığı gerekçesiyle Toyota'nın İtalyan pilotu Jarno Trulli'ye 25 saniye cezası verildiğini açıkladı. Aldığı 25 saniye cezası nedeniyle üçüncülükten olan İtalyan pilot, 12. sıraya geriledi. Bu kararla sezonun ilk yarışında pilotlar ve markalar sıralaması değişirken, 4. sırada bulunan McLaren Mercedes'in İngiliz pilotu ve geçen yılın dünya şampiyonu Lewis Hamilton, 3. sıraya yükseldi.

Öte yandan FIA, yarışın 55. turunda Red Bull pilotu Alman Sebastian Vettel ile BMW Sauber pilotu Polonyalı Robert Kubica'nın çarpıştığı kazada, Vettel'i suçlu bularak, Red Bull takımına 50 bin dolar ve Alman pilota da gelecek yarışta (Malezya Grand Prix'si) 10 sıra geriden başlama cezası verdi.
 
Hamilton diskalifiye edildi


Hamilton ve Trulli, güvenlik aracı periyodunda yaşanan sollamalarla ilgili yeni kanıtları ortaya çıkmasından sonra, Sepang'da yarış hakemlerine ifade vermeye çağrılmıştı.

Trulli, güvenlik aracı periyodunda Hamilton'ın neredeyse duracak kadar yavaşladıığnı ve kendisini geçmesine izin verdiğini söylemişti.

Melbourne'de yarış hakemleri ise, bunu kural ihlali olarak yorumlamış ve İtalyan sürücüye 25 saniye zaman cezası vermişti. Bu ceza sonunda Trulli, üçüncü olarak bitirdiği yarışta 12'nci sıraya gerilemişti. Hamilton ise üçüncü sıraya yükselmişti.

Yapılan açıklamada, İngiliz ekibinin, Avustralya GP sonunda, yarış hakemlerine, "yanıltıcı" kanıtlar sunduğu kanaatine varıldığı bildirildi.

Yarış hakemlerinin Melbourne'de verdiği kararın ardından, McLaren'ın telsiz konuşmaları dahil olaya ilişkin yeni kanıtlar çıkması üzerine FIA konunun yeniden soruşturulmasını istemişti.

Hamilton'a diskalifiye kararı açıklamasında bahsedilen yeni kanıtlara, McLaren ve Toyota'nın telsiz konuşmalarından ulaşıldığı tahmin ediliyor.

McLaren'ın telsiz konuşmalarının, Hamilton ve İngiliz ekibinin, yarış hakemlerine verdiği ifadelerle uyuşmadığına inanılıyor.



Konuya İlişkin Yapılan Resmi Açıklama İse Şöyle:

Yarış hakemleri tarafından yapılan açıklamada, "2009 Avustralya Formula 1 Grand Prix'den, kendilerine ulaşan yeni delilleri gözden geçiren hakemler, 1 numaralı pilot Lewis Hamilton ve Vodafone McLaren Mercedes'in, 29 Mart 2009 Pazar günkü oturumda, yarış hakemlerine kasıtlı olarak yanıltıcı bilgi vererek, yanlış karar alınmasına sebep olacak bir şekilde hareket etmiştir. Bu, Uluslararası Spor Kanunu'nun 151c Maddesi'nin ihlalidir" denildi.

Açıklamada ayrıca, "Uluslararası Spor Kanunu'nun 158. Maddesi çerçevesinde, 1 numaralı sürücü Lewis Hamilton ve Vodafone McLaren Mercedes, 2009 Avustralya Grand Prix yarış klasmanından çıkarılmış, sıralama buna göre değiştirilmiştir" ifadeleri kullanıldı.

Hamilton ve McLaren'ın diskalifiye edilmesine ilaveten, Trulli'ye de pozisyonunun geri verildiği belirtildi.
 
Güvenlik aracının pistte olduğu sırada Trulli'nin pist dışına çıkması üzerine zorunlu olarak geçmek zorunda kalan Hamilton daha sonra yol verip Trulli'nin sırasını almasına izin verdi..Sonrasında ne oldu ? Trulli 25 saniye ceza aldı , Hamilton 1 sıra yükseldi..Aradan 4 gün geçti şimdi ne oldu ? Trulli'nin cezası kalktı , Hamilton'un kazandığı 6 puan silindi..Bravo FIA , durmak yok yola devam..Her sezon McLaren'in silinen puanları bakalım hangi sezon noktalanacak , verdiği kararlara daha önceki sezonlar gibi bu sene de hayretle bakmaya devam edeceğiz anlaşılan..
Yanarım yanarım yarışa son sıradan başlayan (!) bir pilotun böyle komik bir durum yüzünden aldığı puanların silinmesine..

Amatör kameradan Hamilton'un Trulli'yi geçiş anı..
[youtube:2rlrfcj5]http://www.youtube.com/watch?v=4RGuS2PxZEE[/youtube:2rlrfcj5]
 
Malezya Grand Prix Sıralamalar - Button bir kez daha

Jenson Button iki de iki yaparak Avustralya Grand Prix'sinden sonra Malezya Grand Prix'si sıralama turlarını da kazanmayı başardı. Son saniyleri büyük heyecana sahne olan sıralama turlarında Jenson Button Jarno Trulli'nin sadece -0.092 saniye önünde pole pozisyonunu kazandı.
Son bölüme ilk başlayan pilot Ferrari'den Kimi Raikkonen oldu. Raikkonen yumuşak lastiklerle son eleme bölümne başladı. Aynı anda piste çıkan diğer isimler Timo Glock ve Rubens Barrichello oldu.

İlk zaman turunda Kimi Raikkonen 1:37.020 yaptı. İkinci zaman turu ise Nico Rosberg'den geldi. Rosberg'in ilk derecesi 1:36.681.

İlk zaman turları geçildiğinde en iyi zaman Jenson Button'dan geldi - 1:35.773. En kötü zaman ise Alons'nun 1:37.659'luk derecesi oldu. İkinci bölümde olduğu gibi pilotlar son bölümde de yumuşak lastikler ile turlarına devam ettiler.

Bitime 3 dakika kala pilotlar daha taze lastikleri takmak ve en iyi zamanı yapmak için son kez pit alanına girdiler. Pit stoplardan önce en iyi zaman 1:35.769 ile Jarno Trulli'nin elindeydi.

Damalı bayrak sallandığında pilotlar son turları için en iyi zamanı yakalamk üzere mücadeleye devam ediyorlardı. İlk önce Barrichello liderliğe yükseldi ancak Button hemen ardından yarım saniye farkla ilk sıraya yükseldi.

Vettel harika bir tur ile ikinci sıraya yerleşti ancak Jarno Trulli son turunda 1:345.273'lük derecesi ile ikinci sırayı Red Bull pilotunun elinden çekip aldı.

Avustralya'da olduğu gibi Malezya'da da Brawn GP'den Jenson Button ilk sırayı alan isim oldu. Jarno Trulli 2 ve Sebastian Vettel 3. olarak sıralamaları tamamladılar.

İkinci eleme bölümü

İkinci bölüme de pilotlar erken başladılar. Hava tahminlerine göre yağmur yağma olasılığı ikinci bölümde birinci bölüme oranla daha yükseldi.

İlk zaman turları geldiğinde Jarno Trulli 1:34.250 ile ilk sıraya yerleşti. Bitime 6 dakika kala Heikki Kovalainen 11. sıradayken pit alanına girerek yumuşak lastikleri tekrar yumuşak lastiklerle değiştirdi. Son 5 dakikaya girildiğinde pistte sadece Kovalainen turuna devam ediyordu.

Seansın ortalarına doğru hava sıcaklığı 28 dereceye kadar düştü. Tur dereceleri ise ilk bölüme oranla daha hızlandı. Jenson Button 13. turunda 1:33.784 yaparak hafta sonu boyunca yapılan en iyi dereceyi elde etti.

Son saniyelere girilirken dereceler ardı ardına gelmeye başladı. Son saniylerde McLaren pilotları elenme noktasındaydı. Hamilton son turunda yaptığı derece ile ilk 10'a giremeyerek elendi. Elenen bir başka isim ise Bourdais oldu. McLaren'in diğer pilotu Kovalainen'de elenen isimlerden oldu.

Fernando Alonso son turunda elde ettiği derece ile Nick heidfeld'i dışarı atarak 10. sıraya yükseldi.

İkinci bölümde elenen pilotlar şunlar

Bourdais - Kovalainen - Hamilton - Nakajima - Heidfeld

İlk eleme bölümü

Pilotlar yağmur ihtimaline karşın ilk bölüme daha erken başladılar. Kimi Raikkonen henüz ikinci turunda fren noktasını kaçırınca pist dışına çıktı ancak piste geri dönerek turuna problemsiz devam etti.

Fernando alonso ilk bölüme en geç başlayan isim oldu. 9. virajda bir kez çim alana çıkan İspanyol pilot ilk derecesinde 10 sıraya çıktı.

İlk eleme turunun bitimine 4 dakika kala 11 pilot 1:36'lık derecenin altına inmeyi başardı. Nico Rosberg bitime 3 dakika kala attığı tur ile 3. sıraya yükseldi.

Toyota pilotu Jarno Trulli 6. hızlı turunda 1:34.745 yaparak hafta sonunun en iyi zamanını yaptı. İlk bölümün sonund attığı 1:34.681'lik derecesi ile Rubens Barrichello liderliği ele geçirdi. Damalı bayrağın sallanmasının ardından ilk bölümde elenen isimler şunlar oldu.

Massa - Piquet - Sutil - Fisichella - Buemi

İlk bölümün en büyük sürprizi 4 tur atan Felipe Massa'dan geldi. Masa ilk bölümde elenerek büyük bir sürpriz yaşattı.


1. Button Brawn-Mercedes (B) 1:35.058 1:33.784 1:35.181
2. Trulli Toyota (B) 1:34.745 1:33.990 1:35.273
3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:34.935 1:34.276 1:35.518
4. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:34.681 1:34.387 1:35.651
5. Glock Toyota (B) 1:34.907 1:34.258 1:35.690
6. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:35.083 1:34.547 1:35.750
7. Webber Red Bull-Renault (B) 1:35.027 1:34.222 1:35.797
8. Kubica BMW-Sauber (B) 1:35.166 1:34.562 1:36.106
9. Raikkonen Ferrari (B) 1:35.476 1:34.456 1:36.170
10. Alonso Renault (B) 1:35.260 1:34.706 1:37.659
11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:35.110 1:34.769
12. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:35.341 1:34.788
13. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:35.280 1:34.905
14. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:35.023 1:34.924
15. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:35.507 1:35.431
16. Massa Ferrari (B) 1:35.642
17. Piquet Renault (B) 1:35.708
18. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:35.908
19. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:35.951
20. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:36.107
 
Hamilton herkesten özür diledi

Lewis Hamilton, Avustralya Grand Prix sonrasındaki toplantıda yaptığı 'büyük hatadan' dolayı FIA yarış hakemleri ve taraftarlardan özür diledi.

Hamilton, McLaren sportif direktörü Dave Ryan?ın, Trulli?ye sollama için izin verilmiş olduğundan bahsetmemesi tavsiyesinde bulunduğunu söyledi.

Bugün Sepang?daki basın toplantısında tüm yaşananlardan dolayı özür dileyen Hamilton, ?Melbourne?de harika bir yarış çıkarmıştım. Araç dışarı çıkar çıkmaz garajın arkasında bir televizyon mülakatına katıldım. Onlara yarışta neler olduğunu açık bir şekilde anlattım? dedi.

Ancak yarışı üçüncü sırada bitiren Toyota pilotu Jarno Trulli?ye verilen zaman cezası konusunda, yarış hakemlerine telsiz konuşmalarından bahsetmediğini itiraf eden Hamilton, ?Bu mülakatın ardından yarış hakemleri bizi çağırdı. Onları beklerken, takım menajerim, bu bilgiye saklamam talimatı verdi ve yanlış yönlendirme yapmış oldum. Olan budur? şeklinde konuştu.

Hamilton, ?Yarşı hakemlerinden zamanlarını aldığım için ve onları boş yere uğraştırdığım için gerçekten samimi bir şekilde özür diliyorum. Bundan dolayı, takımım için, Dave için çok ama çok üzgünüm? dedi.

Takım patronu tarafından bugün görevi askıya alınan Dave Ryan hakkında ise Hamilton, ?Yıllardır takımın bir üyesiydi, onun kötü niyetli olduğunu düşünmüyorum? şeklinde konuştu.

Toplantı öncesinde herşeyi olduğu gibi anlatma niyetinde olduğunu ancak kendisine aksi yönde bir talimat geldiği için bunu yapmadığını ifade eden Hamilton, ?Ben yalancı değilim. Hilekar bir insane da değilim. Takım oyuncusuyum? ifadelerini kullandı.
 
Jenson Button olaylı Malezya Grand Prix'sini kazandı

Yağmurun yarışa damgasını vurduğu Malezya Grand Prix'sini Brawn GP'den Jenson Button kazandı. Yarış 31. turun ardından yoğun yağmur yağışı nedeniyle kırmızı bayraklar sallanarak durduruldu.

40 dakikaklık bekleyişin ardından yarış hakemlerinin yaptığı açıklama ile yarışın tekrar başlatılmayacağı bildirildi.

Bu açıklama ile birlikte Malezya Grand Prix'sini Jenson Button kazanmış oldu. Yarışta ikinci sırayı ise Nick Heidfeld alırken Toyota'dan Timo Glock podyuma çıkan en son isim oldu.

Yarım kalan yarışı Toyota'dan Jarno Trulli 4, Rubens barrichello 5 ve Mark Webber 6. sırada tamamladılar. Yarış son puanlar ise Lewis Hamilton ve yarışın büyük bir bölümün önde götüren Nico Rosberg'e gitti.

Kurallara göre yarışın %75'i tamamlanamadığı için pilotlar aldıkları puanın yarısını kazandılar.


Malezya Grand Prix 2009
Sepang, Kuala Lumpur, Malezya;
56 tur; 310.408km;


Sonuçlar:

Poz Sürücü Takım Zaman
1. Button Brawn GP (B) 1s10:59.092
2. Heidfeld BMW Sauber (B) + 22.722
3. Glock Toyota (B) + 23.513
4. Trulli Toyota (B) + 46.173
5. Barrichello Brawn GP (B) + 47.360
6. Webber Red Bull-Renault (B) + 52.333
7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 60.733
8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 71.576
9. Massa Ferrari (B) + 76.932
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 102.164
11. Alonso Renault (B) + 1 tur
12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 tur
13. Piquet Renault (B) + 1 tur
14. Raikkonen Ferrari (B) + 1 tur
15. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1 tur
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 tur
17. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 tur
18. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 2 tur

En hızlı tur: Button, 1:36.641

Yarış dışı:

Sürücü Takım Tur
Kubica BMW Sauber (B) 26
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 25

Pilot:
1. Button 15
2. Trulli 10.5
3. Barrichello 10
4. Glock 9
5. Alonso 4
6. Rosberg 4
7. Heidfeld 3
8. Buemi 2

Takım:
1. Brawn GP 25
2. Toyota 19.5
3. Renault 4
4. Williams-Toyota 4
5. BMW-Sauber 3
6. Toro Rosso-Ferrari 3
7. McLaren-Mercedes 1.5
8. Red Bull-Renault 0.5
 
Hamilton ve Ryan delillere rağmen yalanlarında ısrar etti

Lewis Hamilton ve McLaren'ın eski sportif direktörü Dave Ryan'ın, telsiz görüşmeleri ve medyaya yapılan açıklamalara rağmen, kasıtlı olarak Jarno Trulli'nin geçişine izin verildiği konusunda Avustralya'da söyledikleri yalanı Sepang'da da sürdürdükleri ortaya çıktı.

Hamilton ve Ryan'ın Sepang'daki ikinci yarış hakemleri toplantısında da, önlerine Melbourne'de yalan söylediklerini gösteren kanıtlar koymalarına rağmen, konuya ilişkin tutumlarını değiştirmediği anlaşıldı.

FIA'dan bir kaynak yaptığı açıklamada, Lewis Hamilton'ın takımla yapılan telsiz konuşmalarını duyduğunu ayrıca yarış sonrasında medyaya yaptığı açıklamada açıkça geçiş izni için bir talimat aldığını söylediğini belirterek, "Kendisinin bu açıklaması dinletilince, her ikisi de rahatsız oldular. Ancak hala gerçekten neler olduğu konusunda yalan söylemeye devam ettiler" dedi.

Kaynak, "Gerçek üstü bir durum vardı sanki, çünkü siz telsiz konuşmaları yapıyorsunuz, mülakat veriyorsunuz. Sonra da aslında kullandığımız kelimelerin tümüyla farklı yorumları olduğunu söylüyorsunuz. Fakat kelimeler çok çok açık" diye konuştu.

FIA yarış direktörü Charlie Whiting de, Hamilton'ın, Trulli'nin geçişine izin verdiği yönünde Avustralya'daki ilk oturumun ardından Sepang'daki ikinci ifadesinde de birden fazla kez yalan söylediğini teyit etti.

Whiting, "'Bilinçli olarak geçişine izin verdin mi?', 'Onun geçmesi için aracını kenara çektin mi? diye çok açık şekilde sorulduğunda Hamilton 'hayır' cevabını verdi. Soru birden fazla kez soruldu, ancak o yavaşlamadığında ve geçişine izin vermediğinde ısrarlıydı" dedi.
 
işte çok konuşulan difüzer kararının araçlardaki farkı
brawn gp, williams ve toyota kurallardaki boşlukları kullanarak difüzer kullanımını üstteki şekilde uygulamış diğerleri de kuralları harfiyen uygulayıp alttaki şekilde uygulamış.

n4v053.jpg


peki bu difüzer tam olarak nedir anlatalım..

Difüzer, aracın altından çıkan havayı aracın arkasından çıkışta yönlendirerek dengeyi sağlayan parçanın adıdır.

Takımların bu parçada değişikliğe gitmelerinin sebep ise 2009 yılı için açıklanan yeni kurallar. Yeni kurala göre downforce?u (içinden geçilen havanın araç yüzeyine yaptığı yere bastırma kuvveti) düşürüp araçların birbirini kolaylıkla geçmelerini sağlamak için difüzerin küçültülüp aracın en arkasında bir bölümde monte edilmesini zorunluluktu. Bu değişikliklerden kaynaklanan downforce kaybını telafi etmek için takımlar yeni tasarlanan araç gövdesinde kaybedilen downforce?u geri kazanacak çareler aramaya başladılar.

Bunun içinse kural kitabında yazılanlara bir göz atalım. Kitaba göre difüzerin boyutları genişlik en fazla 1.000 mm, uzunluk en fazla 350 mm ve yükseklik en fazla 175 mm olacak şekilde dizayn edilmeli. Ancak burada önemli olan konu yukarıda belirtilen boyutlar, aracın gövdesiyle ilgili olan tasarımları da etkiliyor ama bu boyutlar ayarlanırken, ayarlanan kısmın dışındaki boşluklar için ise bir sınırlama getirilmiyor. Yani bu boş alanlar, difüzer tasarımıyla alakası olmayan ama difüzerin performansını artırıcı yeni tasarımlar yapma imkanı veriyor.

Williams ve Toyota takımları yeni kurallardaki bu muğlak boşluklardan faydalanarak araçla ilgili yeni tasarımlara gittiler. Şüphesiz diğer takımlarda yeni düzenlemeler yaptılar ama bu tasarımlar arasındaki farklar yorum farkı olarak karşımıza çıkıyor. Bu farklılıkları şöyle özetleyebiliriz.

Williams ve Toyota takımları difüzerin yüksekliği (max. 175 mm) dışında kalan boş alanları fazladan bir kanal yerleştirerek doldurdular. Yeni kurallara göre zemin katın tanımı değişmiş durumda. Ayrıca araçların dizaynında şasinin zemine dönük olma kuralı da var. Bu iki kuralı birleştirirsek, difüzerin monte edilmesi gereken yeri zeminden itibaren ölçmeye başlarsak üste doğru çıktığımızda (max. 175 mm.?yi tamamladığımızda) daha hala yeni bir kanal monte edecek kadar üstte boş yer kalıyor. Bu da demek oluyor ki difüzerin uzunluğu zeminden ölçüldüğünde kurallara uygun olmasıyla beraber ekstra bir kanal yerleştirilecek boş yükseklik alanıyla neredeyse ikinci bir difüzer monte etme şansı tanıyor.

Böylece iki katlı difüzer aracılığıyla akan havanın tek difüzere göre daha yüksekten gelmesi araca ekstra bir downforce kazandırıyor. Böylece araca yapılan hava baskısı artarken, aracın yere tutunma gücü de pekişiyor.

Görüldüğü üzere Formula 1?de sadece 1 saniye için yapılan çalışmalar hangi boyutlara varıyor. Bir takımı şampiyon yaparken diğer takıma nal toplatabiliyor. Hatta Renault?un sahibi Flavio Briatore, ?Difüzer Çetesi? olarak nitelendirdiği üç takımın başka bir klasmanda yarıştıklarını belirtti.

mahkemenin vereceği karar yarın açıklanıyor, eğer kurallara aykırı olduğu açıklanırsa yarışlara yeni bir heyecan daha gelecek bütün araçlar aynı kapasitede olacak, aksi olursa şampiyon button yada rubens, takımlarda da brawn gp. Olay tamamen bundan ibaret
 
Difüzör eğer yasal bulunmazsa nasıl bir karar gelecek merak ediyorum FIA'dan..Çünkü bu tür durumlarda puanların silinmesi ve büyük para cezaları gibi ihraca varan cezalar mümkün..Eğer difüzörler yasal bulunur ise şimdiden Brown GP şampiyon oldu diyebiliriz..O yüzden sezonun gidişatı adına çok kritik bir karar verecek mahkeme..
 

Üst