Üst

2026-2027 Engelsiz Aslanlar

Berk Özkaya

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
1,283
Yaş
41
@Berk Özkaya
Haj Bhania bu dalın Avrupa'daki en iyi coachlarindan biriymiş ona teklif götürülmüş bakalim degisim yapılacağı soylendi burada da köklü...
 
4-5 yıl önce antrenörlüğü bırakmış, uzun yıllar boyunca sadece Britanya Milli Takımı'nda görev yapmış bir hocaya gidilmiş. Kulüp kariyerine baktım, yanılmıyorsam en son 1998'de bir kulüp takımında çalışmış.
Açıkçası bu tercih çok saçma olmuş. Uzun yıllardır kulüp takımından uzak kalmış bir ismin, böylesine kritik bir dönemde göreve getirilmesi gerçekten akıl almaz.
 
Yeni sezon için buradan devam edelim.
 
Geçirdiğimiz bu başarısız sezonun ardından hâlâ oyuncu kararlarıyla ilerlemeye devam ediyoruz. Başarısızlıkta pay sahibi olan bazı oyuncuların sağda solda "İspanyol antrenörle anlaştık" diye konuştuğunu duyuyorum. Bahsettikleri antrenörün kariyerine ve güncel başarılarına diyecek bir şeyim yok. Gelirse başarılı olma ihtimali de var.

Benim kabul edemediğim şey, kulübün geleceğini ilgilendiren bu kadar önemli kararların oyuncu aklıyla alınması. Oyuncuların antrenör seçme veya teknik yapılanmayı şekillendirme noktasında söz sahibi olmaması gerekiyor. Kaldı ki bugün bu konularda konuşan isimler, yaşadığımız başarısızlığın da önemli ortakları. Buna rağmen herhangi bir bedel ödemiyorlar, üstüne bir de şube yönetiminde söz sahibi oluyorlar.

Bu işlerin temelini böyle atarsanız, yarın hangi antrenörü getirirseniz getirin kalıcı başarı elde edemezsiniz.

Yönetim oturup kendi aklıyla karar vermeli. İngiliz olur, İspanyol olur, fark etmez. Kulübün yapısına ve hedeflerine uygun kim varsa onunla çalışılmalı. Şu an sanki tek çözüm yabancı antrenörmüş gibi bir hava var. Oysa bu işi yapabilecek Türk antrenörler de mevcut.

9 yıllık dominasyonumuzu Beşiktaş ile sona erdiren Tacettin Hoca bugün boşta. A Milli Takım'ın başında Paralimpik Oyunlar'a gitmiş bir isim. Oturup konuşursun, fikir alırsın. U22 Milli Takımımızla iki kez Avrupa şampiyonu olan Kemal Okur'u ararsın, konuşursun.

Ama ne yaparsanız yapın, bu yapıyı oyuncuların yönlendirmesiyle kurmayın.

İşin ilginç tarafı, bizim gibi birkaç oyuncuyla sohbet eden insanlar bile sorunun nerede olduğunu görebiliyorken yönetimin hâlâ aynı düzenle devam etmesi gerçekten şaşırtıcı.
 
Tacettin Çıpa benim çok yakın takip ettiğim dönemde vizyonuyla disipliniyle çok ön plana çıkmış bir isimdi. Takımla beraber yarıştığı sezonlarda hem başardı, hem de mücadeleden geri adım atmadı. Yabancı bir hoca almaktansa milli takım çekirdeğini iyi bilen birine gitmek de daha akılcı olacaktır kanımca. Umarım böyle bir isme gidilir ve set-offencete derli toplu bir görüntü görebiliriz geçtiğimiz sezonun aksine.
 
Üstteki iki yazıya harfi harfine katılıyorum. Tacettin Çıpa, geçmişte kulübümüzde de görev almış, koçluk olarak da kendini kanıtlamış birisi. Fikri Gündoğdu ileride belki iyi bir koç olabilir fakat Galatasaray gibi her sezon iyi bütçelerle kurulup hem lig hem Şampiyonlar Ligi kazanma hedefinde olan bir takım için henüz erken olduğunu bu sezon gördük. Hem Tacettin Hoca gibi birinin yardımcılığını yaparsa kendi koçluk kariyeri adına da daha faydalı olur.
 
Branşı sadece göz ucuyla takip eden biri için bile çözüm aslında çok uzak değil. Gözümüzün önünde bu işi yapabilecek, vizyon sahibi, çalışkan ve daha önce kendini kanıtlamış birden fazla insan var. Buna rağmen yönetim ya takımı sporu yeni bırakmış birine emanet ediyor ya da İngiliz, İspanyol ve İtalyan antrenörlerin peşinden koşuyor. Çünkü yanlış insanların yönlendirmelerine maruz kalıyorlar.

En çok da bunu anlamıyorum. Bu sezon yaşanan onca şeyden sonra hâlâ aynı sporcuların yönlendirmeleriyle hareket edilmesini ve yaşananlardan hiçbir ders çıkarılmamasını gerçekten anlamıyorum.
 
Branşı sadece göz ucuyla takip eden biri için bile çözüm aslında çok uzak değil. Gözümüzün önünde bu işi yapabilecek, vizyon sahibi, çalışkan ve daha önce kendini kanıtlamış birden fazla insan var. Buna rağmen yönetim ya takımı sporu yeni bırakmış birine emanet ediyor ya da İngiliz, İspanyol ve İtalyan antrenörlerin peşinden koşuyor. Çünkü yanlış insanların yönlendirmelerine maruz kalıyorlar.

En çok da bunu anlamıyorum. Bu sezon yaşanan onca şeyden sonra hâlâ aynı sporcuların yönlendirmeleriyle hareket edilmesini ve yaşananlardan hiçbir ders çıkarılmamasını gerçekten anlamıyorum.
Keşke biraz daha açık yazabilseniz özellikle isimleri.
 
Keşke biraz daha açık yazabilseniz özellikle isimleri.
İsim vererek yönlendirme yapmak istemediğim için açık açık "şunu alın, bunu getirin" demiyorum. İstemeden de olsa dün iki isim yazdım.

Branşı uzun yıllardır takip eden üyelerimizin de burada destek verdiği gibi, bugün elimde yetki olsa anahtarı Tacettin hocaya teslim ederdim. Tacettin hoca, takım içindeki dengeleri yeniden şekillendirerek sağlam bir temel oluşturabilecek kapasiteye sahip. Ancak benim üzerinde durduğum konu sadece isimler değil.

Yönetim anlayışını değiştirmemiz gerekiyor. Çünkü doğru yönetim modeli kurulmadığı sürece hangi isim gelirse gelsin sonuç değişmeyecek. Günlük yönlendirmelerle ve kişilere bağlı ilerlediğimiz sürece aynı tartışmaları yaşamaya devam ederiz.
 
Engelsiz Aslanlarımızın bu sene ki kadrosu çok iyi olur kadroyu iyi kurduktan sonra şampiyonluğun gelmesi kolaylaşır.
 
Engelsiz Aslanlarımızın bu sene ki kadrosu çok iyi olur kadroyu iyi kurduktan sonra şampiyonluğun gelmesi kolaylaşır.

Bizim kadromuz Fenerbahçe'den kötü değil, Beşiktaş'tan kötü hiç değil.
 
O yüzden fener bu sene şampiyon oldu seneye inşallah iyi takım kurarız Anıl bey.
Yahu zaten mevzunun o olmadığını söyledik :). Kadromuz fener kadrosundan iyi bile denilebilir. Fifi gibi bir oyuncuyu yerli kontenjanında kullanıyoruz en basitinden. Sorunumuz kadro sorunundan ziyade idari sorunlardır. Serhat Bey bu konu hakkında detaylıca çok güzel yazılar yazdı.
 
Yahu zaten mevzunun o olmadığını söyledik :). Kadromuz fener kadrosundan iyi bile denilebilir. Fifi gibi bir oyuncuyu yerli kontenjanında kullanıyoruz en basitinden. Sorunumuz kadro sorunundan ziyade idari sorunlardır. Serhat Bey bu konu hakkında detaylıca çok güzel yazılar yazdı.
Serhat beyin yazısını okudum sağolun açıklayıcı oldu.
 
Geri