EL ciddi bir yapılanmaya gidiyor. 2026-2027 sezonunda 24 takıma çıkacak sayı ve lig iki konferansa bölünecek. Sonraki sezon da takım sayısı 28 olacak. Şu an sözleşme imzalayan 13 hissedar kulübün bu ligden çıkış maliyeti 200 milyon Euro. Real Madrid hariç bu cezaya katlanabilecek bir kulüp olduğunu sanmıyorum. Ki Real Madrid bile katlanmaz buna.
Bundan sonra olacak olan şu; NBA sıradan 16 takım ile lige başlayacak. Bu çoğunluğu 2. sınıf takımlardan oluşan organizasyonun EL organizasyonu karşısında hiç bir şansı yok. Dolayısıyla tutmayacak. ULEB gibi NBA de ya mecburen EL ile birleşecek ya da dükkanı kapatacak.. Euroleague NBA diye bir organizasyon kurulacak bence.
Bu birleşme nasıl olacak? 13 EL hissedarı kulüp + 12 NBA-Europe hissedarı kulüp şeklinde olabilir gşbş? Ama geriye 3 kontenjan kalıyor. O da yetmez. Çünkü senelerdir EL de oynayıp A lisansı olmayan çok büyük basketbol ekolleri var ortalığı ayağa kaldıracak. Kızılyıldız, Partizan, Bologna, Valencia vs gibi. Bir de Rus kulüpleri var. CSKA (EL Hissedarı zaten), Khimki, Unics, Zenit vs gibi büyük kulüpler var. 7 büyük camia ama beş 3 yer. Nasıl olacak hiç bilemiyorum. Ki daha Rytas, Cibona, Malaga, Gran Canaria, Paok, Aris gibi kulüpler de girmek isteyeceklerdir. Galatasaray ne yapıp edip o kurucu üyeler arasına girmeli NBA-Europe'un. Yoksa basketbolun dışında kalır....