Bu veriler gerçekten ilgi çekici. Bunu farkettiğiniz için öncelikle sizi tebrik etmek lazım.
Benim çıkarımım ise şu şekilde: biz bir oyuncunun değerini korumak için yapması gereken verimliliği şu şekilde hesaplıyorduk
Mesela 1.49 fiyatındaki shved. 149/2 ile eski oyundaki değerini buluyorduk ki bu sayı 74.5 oluyor. Yapması gereken ortalama için de 4’e bölüyorduk. O da 74.5/4 ile yaklaşık 18.6 ediyor. Yani kabaca mevcut oyundaki fiyatına 2 sıfır ekleyip 8’e bölüyoruz. Ancak sizin farkettiğiniz verilere göre hata ediyormuşuz.
0.88 fiyatlı granger 8 yapıp fiyatını koruyor. Yine aynı fiyatlı rubit 10 yapıp değerini arttırıyor. 1.49 fiyatlı shved 14.3 yapıp fiyatını koruyor. Shengelia’nın fiyatı 1.10’muş ve 12 verimlilikle oynamış. Fiyatının düşmesini beklersiniz değil mi? Ama 20k’lık artışla 1.12 olmuş.
O zaman şöyle bir sonuç çıkıyor. Artık “oyuncu fiyatı-yapması beklenen verimlilik” hesabı için 2 sıfır ekleyip 8’e bölmek yerine 2 sıfır ekleyip 10 ile 11 arasında bir sayıya bölmek daha doğru olur.
Yani oyuna 1.66 ile başlayan de colo, ilk haftada 15 ile 16 arasında verimlilikle oynasa bile değerini koruyacaktı.
Yine dediğiniz gibi hanga’nın 25+ yapması gerekmeyecek ama yine 20-22 gibi bir sayıyı yakalayamazsa bu hafta değeri düşecektir.
Ben de mevcut verilerden bunu anladım. Bu hafta bittiğinde daha net fikirlerimiz olur sanırım.
ve son olarak not: bu yeni ve “amatör” oyunda oyuncu değeri hesaplama algoritmasının hatalı veya sorunlu olması ihtimalini de küçümsememek lazım
çok emrivaki yapılmış gibi duruyor oyun.